A müncheni bíróság első fokú ítélete még 2017 augusztusában született, de nem emelkedett jogerőre. A fellebbviteli testület azonban a héten megerősítette a korábbi döntést, amely egyúttal nevezhető fényes győzelemnek is a Dainese számára. A jogi határozat kimondja: Németországban nem forgalmazhatók tovább az Alpinestars Tech-AirTM Street Airbag és Tech-AirTM Racing Airbag mellények. (Az Alpinestars rendszerét részletesen bemutattuk korábbi anyagunkban.) De nem csupán a végfelhasználónak tilos eladni, hanem a cég köteles visszavásárolni a termékeket a viszonteladóitól. Ráadásul pénzügyi kártérítéssel tartozik fő versenytársának!
A történet 2015 nyarán kezdődött, akkor indított jogi eljárást a Dainese. Az ok az volt, hogy az Alpinestars megsértette az Európai Szabadalmi Hivatalnál bejegyzett EP 2 412 257 B1 számú jogi oltalmat. Aki nagyon szeretne elmélyülni ennek tartalmában, az ide kattintva végiglapozgathatja a teljes 41 oldalas bejegyzést – a 16. laptól rengeteg rajzzal. Ez pontosan bemutatja a vállat, a nyakat és a gerincet védő légzsák formáját, anyagszerkezetét, a patron elhelyezését és felépítését – egyszóval tartalmaz mindent, ami egy bőrruhába építhető légzsák-rendszer kialakításához elengedhetetlen. A szabadalmat 2009. december 4-én jegyeztette be a Dainese S.p.A., és valamennyi európai országban érvényes.
Innen engedjétek meg, hogy kicsit hangosan gondolkodjak. Átbogarászva a szabadalmi rajzokat nekem nagyon úgy tűnik, hogy alapvetően nem valamiféle szabadalmi lopásról van szó. A két piacvezető vállalat, amelyek egymás legfőbb versenytársai vélhetően döntően függetlenül fejlesztette ki saját rendszerét. Erre utal, hogy a Dainese D-air és az Alpinestars Tech-Air rendszerei nem teljesen ugyanolyan működési és vezérlési elvvel rendelkeznek. A feladat – a motoros felső testének legjobb védelme – azonban nem valósítható meg két teljesen eltérő módon. Mivel pedig a Dainese levédte a rendszer teljes működését, szükségszerűen a versenytárs cucca van annyira hasonló, hogy jogilag támadható legyen.
A jelenleg megszületett ítélet ellen fellebbezni a Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróságon lehet. Vagyis az ügy még közel sem biztos, hogy lezárult. Annál is kevésbé, mivel hasonló peres eljárás indult Olaszországban, Nagy-Britanniában és Franciaországban is. Az egyáltalán nem szép történet tehát még folytatódik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »