Az autósok sokkal nagyobb biztonságban vannak, mint mi motorosok. Amikor megtörténik a baj, őket védi egy alaposan, sok millió euróból megtervezett acél karosszária, amely programozottan nyeli el a mozgási energiákat. Mindezt tetézi a sok esetben akár 8-10 légzsák, amely körülveszi őket a fémdobozon belül. Nekünk, motorosoknak semmi hasonlónk nincs – csak a ruhánk. Viszont akár abba is lehet légzsákokat építeni! Ezek közül a legfejlettebb az Alpinestars Tech Air rendszere – ismerjük meg alaposan, mert tényleg elképesztő amit tud.
Egy utcai ütközésben sokkal komolyabb feladat hárul az algoritmusokra és a lufikra: itt gyorsabban kell dolgozni, mint a versenypályán!
Az olasz gyár a motoros piac kiemelkedő ruhagyártója. Nem véletlen, hogy akármelyik sportágban nézünk szét, a mezőny jelentős része Alpinestars cuccokban nyomatja életveszélyes foglalkozását. Ők is felismerték, hogy jelentős mértékben fokozni az energiaelnyelő képességet egy-egy becsapódás során csak a légzsák alkalmazásával lehet. Azonban nem a már akkor is ismert úton indultak el, hanem értelemszerűen a lehető legkomolyabb rendszert akarták megalkotni.
Ilyen kiterjedt felületen nyeli el a fizikai erőbehatásokat a Tech Air légzsák-rendszere
A Tech Air rendszer fejlesztése elképesztően régen, a 21. század legelején vette kezdetét. A fejlesztők laboratóriuma a legnagyobb becsapódások helye volt: a versenypálya. Hosszú éveken át csak elemezték a bukások folyamatát. Mérték az erőhatásokat: milyen gyorsulások történnek normál motorozáskor, illetve mi változik a megcsúszások, bukások során. Pontosan kialakult egy hihetetlenül bonyolult rendszer, amely gyorsabban és jobban tudott gondolkozni, mint azt el tudjuk képzelni.
Jorge Lorenzo emlékezetes laguna seca-i highside-jánál 2011-ben már élesben is bemutatta tudását az Alpinestars fejlesztése. Ilyenből sérülés nélkül nem szokás felállni…
A rengeteg mérés alapján elkészített algoritmusok előbb kitalálták, hogy a motor melyik kereke csúszik és milyen baleset fog bekövetkezni, mint arra a legjobb versenyző is képes volt ráérezni. Így a Tech Air megvalósította azt, ami szinte elképzelhetetlen. Anélkül, hogy bármilyen kapcsolat lett volna a versenyző és a motor között, pontosan ki tudta számítani, mikor van szükség a légzsákok nyitására annak érdekében, hogy megóvja viselőjének testi épségét.
Az utcai motorozásra sem véletlenül mondják, hogy nagyságrendekkel veszélyesebb a versenypályán száguldozásnál. Ott ugyan a határait feszegeti a motoros, viszont nem veszik körbe olyan közlekedőtársak, akiknek sokszor csupán egészen jelképes kapcsolatuk van a körülöttük zajló forgalommal. Így közúton lényegesen több a rizikófaktor, könnyebben ütközhetünk más, néha nálunk sokkal nehezebb járművekkel – ráadásul a repülés végén nem a sóderágy vár, hanem a járdaszegély meg a szalagkorlát.
Így a mérnökök a versenypályán már hibátlanul működő prototípusok szoftverét elkezdték átalakítani, hogy kezelni tudja az elvben egyszerűbb, valójában sokkal összetettebb utcai motorozást. Itt hamarabb következik be a csattanás, mert pályán sose csapódsz be olyan gyorsan, mint ahogy közúton eléred az eléd forduló fehér furgon oldalfalát. Újabb évek munkája és rengeteg tesztkilométer után elkészült a közúton – vagyis túrázás során is – használható Tech Air rendszer.
Az Alpinestars légzsákos rendszerének különlegessége nem csak abban rejlik, hogy a motorhoz vagy bármilyen külső jeladóhoz való csatlakozás nélkül képes működni. Sőt, felismerni, mikor motorozol és mikor sétálsz az utcán. Sőt, baj esetén 25 milliszekundum (fogadjuk, hogy nem bírsz egyet sem pislogni ennyi idő alatt!) kell neki a teljes felfújódásig – és a berobbant rendszere megvédi az ütközések akár egész sorozata alatt a hátadat, mellkasodat, válladat és belső szerveidet is.
Az Alpinestars Tech Air rendszer alkotórészei. Önálló, szinte gondolkodó egységként működik – elképesztő inteligenciával
Ráadásul a ruháktól független Tech Air rendszer néhány mozdulattal beépíthető akár egy pályán használt bőrruhába, akár egy szellős cordura túradzsekibe. Így akár versenypályára, akár az Alpokba készülsz – vagy éppen robogóval intézed ügyes-bajos dolgaidat a városban – képes nagy mértékben fokozni biztonságodat egy esetleges baleset során. Persze nem a húszezer forintos pakisztáni dzsekibe fogod betenni, hanem az Alpinestars erre a célra fejlesztett cuccaiba – azok viszont egyaránt hordhatók hagyományos protektorokkal és ezzel a zseniális cuccal.
A Tech Air rendszert elsősorban nem írásos formában szeretnénk bemutatni nektek – erre a videó jobb eszköz. Főleg akkor, ha egy megfelelő személy segít megismerni az Alpinestars zseniális újdonságát. Hogy mennyire összetett és mi mindent tud, azt az olasz márka hivatalos hazai forgalmazója, a Motostar segít nekünk átlátni. Ők ugyanis felkészültek a bonyolult innováció forgalmazására – így abszolút illetékesek annak bemutatásában. Filmünk nem rövid – de rengeteg műszaki információval is szolgál!
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy az Alpinestars Tech Air képes a lehető legmagasabb szinten tenni a motoros testi épségéért. Ennek megfelelően igazi prémium termék, amely hazánkban a petneházi utcai Motostar szaküzletben próbálható fel és szerezhető be. Teljes szolgáltatási háttérrel együtt. Fordulj hozzájuk bizalommal! (A rendszerről rengeteg információt találsz még a Motostar weboldalán is – ha érdekel, kattints ide!)
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Benelli BN302 minden alkotórésze létezett már. A végeredmény pedig egy olyan motor lett, amely messze felülmúlja a várakozásainkat.
Elolvasom »A bajorok zászlóshajó-családja új taggal bővült. A K1600B alapjai megegyeznek sorhatos testvéreivel, mégis teljesen más célközönségnek készül.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »