Manapság talán úgy tűnik, hogy minden létező járműipari vállalat a jövőbe igyekszik menekülni. Az egyetlen biztosnak tűnő, eléggé megmarketingelt jövőt pedig az elektromos meghajtás jelenti. Ezt támogatja a politika, a sajtó, népszerű, szexi. Motoros szemmel remek mókaeszközök készülhetnek így, a (nagy)városi közlekedésben is jó alternatívát jelenthetnek, de nem biztos, hogy összességében jó az irány. Akadnak azért olyan gyártók is, amelyek nem mondanak le a belsőégésű motorról és az annak gyártása során felgyülemlett tapasztalatokról. Olyan nevek álltak össze, hogy karbonsemleges, de továbbra is belsőégésű meghajtást fejlesszenek, mint a Kawasaki, a Yamaha, a Toyota, a Subaru, a Mazda és a gyertyáiról is ismert, szintén japán Denso.
Az összefogás célja, hogy közös erővel dolgozzanak olyan alternatív megoldásokon, amelyek az elektrifikáció mellett segítenek elérni a lokálisan karbonsemleges közlekedést. A szerepfelosztás pedig a következő. A Yamaha és a Kawasaki hidrogénnel üzemelő motort fejleszt. A Toyotáé a versenyautó program, valamint a Subaruval és a Mazdával együtt a biomasszából készített üzemanyagok továbbfejlesztésére ülnek rá. De nem állítják le az üzemanyagcellás programjukat sem. A Denso pedig a befecskendezés és a gyújtás területén vállal oroszlánrészt.

A Toyota és a Yamaha egyébként már be is mutatott egy elég kívánatos erőforrást. A hidrogén-tüzelőanyagra állított 5 literes V8-as blokk szerény 456 lóerőt és 540 Nm forgatónyomatékot tud. Ezt egy versenyautóban fogják felhasználni. De a Kawasaki és a Yamaha részvételével úgy tűnik, hogy nem állnak meg a motorkerékpár ipari színtéren is aktív szereplők bevonásával. A programban való részvételhez hamarosan csatlakozhat a Honda és a Suzuki is.

Cimkék:
SP, azaz teljes nevén Sport Production változatot kapott a V4-es Ducati Streetfighter, ami így nem erősebb, hanem könnyebb lett.
Elolvasom »A legvalószínűbb, hogy az MV Agusta is beszáll a középméretű, valóban terepképes túraenduók piacába.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »