Két évvel ezelőtt egy váratlan ötlettől vezérelve olyan motoros program jött létre, amilyen azelőtt talán tényleg nem volt még Magyarországon. A Motoglobe Day hatalmas siker lett – a következő évben mégsem sikerült megismételni. Örök tanulság marad arra nézve, mennyire a szerencsén múlnak dolgok. A 2017. július 23-i fantasztikus eseményt ugyanis körülbelül egy délután alatt, a balatonfüredi strandról telefonálgatva raktam össze – majd a következő télen több havi egyeztetés után sem sikerült összeszedni elegendő kipróbálható motort. Most azonban ismét egy váratlan lehetőség esett az ölünkbe, így itt a folytatás: a Primo Moto és Driving Experience Tesztnap!
Az idén megnyílt alkotás úti szalon, a Primo Moto felkérésére a Driving Experience Vezetéstechnika ugyanis szervezni kezdett egy koncepciójában nagyon hasonló rendezvényt. A Tesztnap célja, hogy a résztvevők kipróbálhassanak legalább három különböző motort a rendelkezésre álló közel harmincas palettából, valamint motorozzanak egy csomót a saját gépükkel Kakucsringen. Természetesen a programban lesz ebéd is, illetve néhány ügyességi feladattal még kicsit képezheted is magad. A Primo Moto által forgalmazott márkák mellett persze más izgalmas motorok is lesznek. Lássuk a programot és a gépparkot!
A kipróbálható tesztgépek egy része – 14 paripa – nem rendelkezik rendszámmal, így őket Kakucsringen lehet majd meglovagolni. 15 perces menetek lesznek (ez nettó idő!), a motorok pedig két csoportban, felvezetéssel közlekedhetnek. Vagyis itt nem lesz “ereszd el a hajam” – fontos, hogy minden motor balesetmentesen élje meg az estét! Az itt kipróbálható gépek sora is igazi ínyencségeket tartalmaz: Moto Guzzi Audace, V7, V85, Racer; Aprilia Dorsudoro, Shiver, Tuono; Piaggio Beverly 350, MP3 350 (két példány); Vespa GTS 300; Benelli TRK251, BN302S és Leoncino 500. A tesztmotorozások közti szünetekben szintén minimum nettó 15 percekre (ez a gyakorlatban inkább 20 lesz) pedig mindig egyszerre húszan a saját gépükkel vehetik birtokba Kakucsring aszfaltját – természetesen ekkor már mindenki a saját tempójában száguldozhat!
A tesztmotorok másik csoportja rendelkezik közúti engedéllyel, így velük kigurulunk a versenypályáról és nagyjából fél órás karikákat teszünk a környéken. A menet természetesen itt is felvezetéssel zajlik és a következő tíz motorból választhat magának minden résztvevő egyet: BMW F 850 GS Adventure, R 1250 GS, R 1250 GS Adventure, R 1250 RT, C 400 X vagy C 400 GT; MV Agusta Brutale 800 RR; Honda NC750X DCT, CB650F, X-ADV.
Amikor éppen nem motort tesztelsz (ezek együttes nettó motorozási ideje egy teljes óra lesz) vagy éppen ugyanilyen időtartamban a sajátodat nyúzod a pályán, elugorhatsz a vezetéstechnikai területre is. Itt akár a saját motoroddal is próbára teheted magad, hogy mennyire vagy ügyes – de néhány izgalmas kis köbcentis tesztmotort is kipróbálhatsz a bóják között. Őket ugyanis inkább ide “osztották be”, mint a versenypályára. A paletta a következő érdekes apróságokból áll: Aprilia SP50, Vespa Sprint 50 és GTS 125, valamint Honda PCX 125 és a stíluskirály új Monkey! Tehát ezt a pontot is érdemes lesz beiktatni a programba – bár erre külön nem kell regisztrálni, csak odamész amikor éppen van egy kis időd. Meg persze éppen nem ebédelsz – mert a részvételi díj egy remek és tartalmas egytálételes ebédet is magában foglal.
A regisztrációval nem érdemes várni, mert a részvételi helyek száma most is korlátozott – hogy mindenki több motort próbálhasson ki, nagyjából 100 fő vehet részt a programon. Így érdemes sietni! Az első lépés, hogy IDE KATTINTVA jelentkezel az eseményre. A részvételi díjat kizárólag kártyás fizetéssel lehet rendezni, a 9.900.- forint pedig tartalmaz mindent: a minimum három tesztmotor kipróbálását, a három saját motoros pályázást, a vezetéstechnikai gyakorlást és az ebédet. Amennyiben hozol kísérőt is magaddal, neki is külön kell regisztrálni – de az ő részvételi díja nem több, mint az ebédjének 1.500.- forintos költsége. Cserébe a közúti tesztkörön akár fel is ülhet mögéd!
A regisztrációt követően kapsz egy emailt, amelyben megtalálod a tesztmotorok választási linkjét – ezt követően választhatod ki, melyik helyszínen mit szeretnél kipróbálni. Mi beosztjuk, a szabad időpontok közül melyiket veheted igénybe és visszaigazoljuk a napi programodat. (Mivel az ilyen rendezvényeken minden esetben előfordul, hogy valaki regisztrált, de nem jön el, rendszeresen vannak megüresedő motorok. Így amennyiben az általad preferált gép esetleg “betelik”, nyugodtan foglalj magadnak helyet másra – minden kétkerekű kipróbálása fontos tapasztalat ám! -, aztán ott élőben simán lehet, hogy le tudsz csapni az áhított vasra is. Úgyhogy ne habozz: JELENTKEZZ MOST – vár a Primo Moto és a Driving Experience Tesztnap!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »