Az aranyszárnyasok elsősorban a kalandmotoros vonalon igyekeznek erősíteni a jelek szerint: két világjárásra szánt tanulmányt is bemutattak. Az újdonságok sorát kezdjük a kisebbikkel, a Honda CRF250 Rally modellel. Ez a masina a CRF250L softenduro (vagyis aszfalton is remekül használható kis terepmotor – mi is teszteltük megjelenése évében) hosszabb utakra optimalizált kivitele. A gép 2015-ben Osakában már megjelent, de akkor még koncepciómotor volt – most azonban már prototípus, azaz rövidesen gyártásba kerülhet. A technikai alapokat a CRF250L adja, azonban hogy az erőforrás is onnan jön-e majd, vagy az amúgy kompatibilis 286 köbcentiméteres (és természetesen erősebb és nyomatékosabb) változatát teszik be a CRF250R-ből, az még kérdéses.
A váz és a futómű biztosan az L változatból származnak. A Rally kivitel különlegessége a Dakar versenymotorok stílusában elkészült idomzat, az emelt műszerfal, amely fölött GPS vagy okostelefon számára kialakított tartó is található. Az utcán is legális, de azért kalandmotoros hangzásról egy Termignoli végdob gondoskodik. Sajnos tömeg- és tankméret adatokat sem ismerünk – majd legkésőbb idén év végére kiderül, hiszen a számítások szerint ekkor bemutatkozik a végleges változat, amely jövőre már a szalonokban is kelleti bájait.
A Honda 2016-os legnagyobb dobása, az új Africa Twin (amelyet hazánkban elsőként teszteltünk) is kapott egy új, még csak kiállítási stádiumban levő változatot, amely az Adveture Sports Concept névre hallgat. Műszaki bázisában ez sem sokban tér el a terepképességeit illetően eleve remek alapmodelltől. Kapott egy nagyon komoly alhasi védelmet, megváltozott a hátsó váznyúlvány (új, abszolút off-road stílusú ülés és nem könnyűfémből, hanem acélcsövekből készült csomagtartó jellemzik), és egy Termignoli végdob igyekszik még a sorozatban készülő kivitelénél is izgalmasabb és élettelibb hanggal megörvendeztetni a kalandmotorost és környezetét. A bemutatott gépen irányjelzők és tükrök nem is voltak – mire gyártásba kerül a még kalandosabb Africa Twin, nyilván lesznek majd rajta ilyesmik is.
Végezetül következzen egy olyan Honda jövőkép, amely a terepmotorozás és a nagy kalandok iránt cseppet sem rajongó motorosok szívét is meg fogja dobbantani. Ez a gyönyörű retró gépük, a CB1100 (tesztjét ide kattintva olvashatjátok) egy lehetséges utódját előrevetítő CB Type II koncepció. A lég-olaj hűtésű erőforrás nem módosult, azonban az üzemanyag tartályt komolyan újraformázták, az ülés egy személyes lett – mondhatjuk, hogy olyan, mint egy “igazi motoron”. Csodaszép új 17-es felniket, aranyszínű teleszkópokat, radiális fékeket és határozottabb hangú kipufogódobokat kapott. Hogy valaha sorozatgyártásba kerül-e majd, az az ő esetében még kérdőjeles.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »