Szerintem sokakban friss még az emlék: amikor elkezdtek szivárogni az első pletykák, információk arról, hogy a BMW superbike-ot tervez, tömeges vészmadárkodás indult: maradjanak meg a boxereiknél meg a túramotorjaiknál, minek nekik arra a felségterületre merészkedni, ahol a japánok egyeduralkodnak évtizedek óta. Mindenki temette a bajorok esélyeit a sikerre, mígnem 2009 végén megérkezett az S1000RR. A következő év tavaszán elindultak a tesztelések, és csakhamar kiderült: olyat alkottak, amivel kapásból sarokba kényszerítették a japánokat. Hiába “másolták” egy az egyben az ő receptjüket, mégis sikerült jobbat alkotniuk.
Most hasonló a helyzet: idén a BMW ismét új motorkerékpár-szegmensbe igyekszik betörni. A nagyrobogókéba. Oda, ahol hagyományosan az olaszok, illetve eleinte őket “utánozva” (na jó, ez régen volt), majd a saját útjukat járva a japánok is igazán erősen megvetették a lábukat. Ráadásul a bajoroknak volt már egy mérsékelten sikeres próbálkozásuk az ékszíjautomata területen: a C1 burkolt robogó új nézőpontból értelmezte a városi közlekedést, de nem nagyon sikerült neki komolyan beépülni az utcaképekbe. Úgyhogy a BMW most elhatározta: olyan nagyrobogót épít, amely alapelveiben megegyezik a piacon levő versenytársakkal. Csak éppen a maga módján továbbgondolva ezeket az alapelveket, ahogy a superbike-kal is tették. Lássuk, mi sült ki ebből!
Sokan az egyhatos túrabálnák megjelenésekor sem értették, hogy ugyanarra a kaptafára minek két alig eltérő motort készíteni. Akik már mentek a K1600GT-vel és a K1600GTL-lel is, azok egyértelműen tudják: az eltérő testhelyzet miatt mintha két teljesen különböző járműről van szó. Van, akinek az egyik jön be jobban és van, akinek a másik. Ugyanez a helyzet a tavalyi EICMA standján bemutatkozott két robogóval is. Még a nevük is hangsúlyozza, mennyire eltérnek, hiszen az egyiket C600Sport, míg a másikat C650GT (a Sportot nem kell magyarázni, de kiírva már nyilván a Gran Turismot sem) névre keresztelték, holott ugyanaz az erőforrás hajtja mindkettőt.
Mi lehet a különbség a kettő között és egyáltalán milyenek? Ugyan szokványos, több napos tesztre sajnos csak szeptember közepén érkeznek a gépek szerkesztőségünkbe, de egyetlen napra sikerült részt vennem egy mindkettőt érintő forgatáson, így a sportos és a nagyutazós városi BMW-vel is meg tudtam tenni közel 70-80 kilométert. Így egy gyors beszámolót a személyes benyomásaimról mindenképpen megosztanék veletek.
A második oldalon jönnek a részletek a C600Sportról. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azért azt ne mond, hogy az embléma nem jelent semmit.
A BMW az elmúlt évtizedekben a ‘siker’ szimbóluma lett, ezt kapja meg vele minden vevő és ezt meg is fizettetik vele. Márpedig ha ez a logo ‘felértékel’, akkor valahol vicces egy, a skála másik végén lévő cég logoja (akármilyen jó is az) ugyan azon a prémium terméken.
Az az érv (és itt az érvről van szó általában), hogy egy termék nem túlárazott, mert így is óriási a kereslet azért sántít nekem, mert ha egy márka eljut a státusz szimbólum szintjére, akkor érdekes dolgok történhetnek. Lásd 700 dolláros farmer, 1000 dolláros designer kutyaruha..
Az meg, hogy a BMW nem túlárazott, de ár-érték arányt ne itt keressek nem logikai ellentmondás?
Végezetül jó, hogy nem vagy BMW fanatikus, és ezt az oldalad is alátámasztja. 🙂
Márpedig az embléma önmagában nem jelent semmit.
Ami miatt a BMW a legértékesebb márka lett a járműipari szegmensben az a mögötte álló eröfeszítéseknek köszönhetö. Ha veszek magamnak egy aranyérmet és mutogatom, akkor előbb-utóbb csak nevetség tárgya leszek.
Mert nincs mögötte teljesítmény. Ugyanígy ha a BMW elkezdene hitvány dolgokat árulni, akkor nagyon gyorsan elértéktelenödne a márka. A használt járművek ára is rohamosan zuhanna. Jelenleg azonban a tendencia épp fordított. Ha valaki nem érti, hogy milyen eröfeszítésekröl beszélek, akkor olvassa el az S100RR HP4-röl a beszámolót. Ennek nem az embémához van köze, hanem a beleölt eröfeszítésekhez. Sokan mondják, hogy ezen csak az emblémát kell megfizetni. Persze. Meg a kereket, a váltót, a tankot és pl. az ülést. Vagy amikor azt kérdezik, hogy mennyi az embléma felára, akkor azt szoktam mondani, hogy 5400Ft. Pont ennyibe kerül ugyanis egy embléma rá.
“Az az érv (és itt az érvről van szó általában), hogy egy termék nem túlárazott, mert így is óriási a kereslet azért sántít nekem, mert ha egy márka eljut a státusz szimbólum szintjére, akkor érdekes dolgok történhetnek. Lásd 700 dolláros farmer, 1000 dolláros designer kutyaruha.. “
Ebben az esetben ezek a termékek is ennyit érnek. Hogy egy termék mennyire túlárazott, azt csakis a piac dönti el. Jelenleg pedig a piac azt mutatja, hogy a BMW termékei egyáltalán nem túlárazottak. Többször már nem írom le, de a kígyózó sorok és a túlárazottság nem szokott együtt járni.
“Az meg, hogy a BMW nem túlárazott, de ár-érték arányt ne itt keressek nem logikai ellentmondás?”
Nem. Az ár egy jól megfogható egzakt fogalom. De az érték? Hogy írod le? Nyilván te egyféleképpen, de másnak más értékek számítanak.
Kénytelenek vagyunk elfogadni, hogy nem biztos, hogy a mi véleményünk egyezik a többségével.
“Végezetül jó, hogy nem vagy BMW fanatikus, és ezt az oldalad is alátámasztja. :)”
Ehhez nem fűznék kommentárt. Valamire azonban kíváncsi lennék: Miért csak a BMW és a HD-s cikkek után van mindig kommentáradat?
Miért szitokszó ez a két márka sokak szemében?
Szerintem te olyan szinten vagy fanatikus BMW párti,hogy nem érdemes veled vitatkozni(mint mondjuk én a mergával) ebben a témában.
Annyit azért megjegyeznék,hogy a Yamaha,mint összehasonlítási alap,messze nem olyan a motoros világban,mint az autóknál a Kia!
Ha én valaha BMW motort veszek,akkor az azért lesz,mert olyan szinten “bejön” a motor és nem azért,mert rajta van az embléma(nagyon várom például az f700gs-t,de ha gazdagabb lennék,szinte biztos,hogy kipróbálnám az r1200gs-t és ha NEKEM jó,hazavinném)
Maradjunk annyiban,hogy nekem ez a véleményem,neked meg az és ennyi.
Ha neked ez jó, maradjunk.
De nem említettem sehol sem, hogy az embléma számítana. Önmagában az semmit sem ér.
Adatokat közöltem és tényeket. Nem tartom magam fanatikusnak sem, hajlandó vagyok meghajolni az érvek elött.
Persze az “ez szégyen, mert xxxx-felirat van rajta!” kijelentések nem érvek.
“Annyit azért megjegyeznék,hogy a Yamaha,mint összehasonlítási alap,messze nem olyan a motoros világban,mint az autóknál a Kia!”
Igazad van! A Kia az utóbbi években egyre jobb. 🙂
A Kymco már betört a “prémium” piacra–blokkot gyárt a BMW-nek!!!!
És mégis olcsó!
Akkor második nekifutásra:
“A BMW gyárt olyan gépeket,melyek a kategóriájukban etalonnak számítanak,hatalmas, joggal kiérdemelt presztizsük van és sokak szemében(nálam is) az adott kategória álom gépét testesítik meg–nem is vitatja az árukat senki,bár az extralista itt is gyakran tulzónak tűnik!”
Ugyan miért lenne túlzó? Megfizetik? Igen. Konkrétan a K1600-as motorból és az új 5-ösböl (F10) nem tudnak annyit gyártani, hogy várakozás nélkül kielégitsék az igényeket. Az R1200GS-böl többet adnak el, mint az utána következö konkurenseiböl összesen! De abszolult értelemben is vezeti a statisztikát. (Európában)
Tehát még ezen az áron is viszik, mint a cukrot. Ez nekem azt jelenti, hogy nagyon is jól lőtték be az árát. Ha egy zöldséges azzal szembesül, hogy fél évre elöre felvásárolták az összes uborkáját, akkor ugye nem arra gondol, hogy drágán adja az uborkát?
“Azonban ez nem igaz minden termékükre és erre most hozok egy példát ha sikerül.
Bmw G650 gs–alap ára nálunk 115650Dkk(a Sertao 128200Dkk) és innen indul a “turbózás” az extralistán. (van ami már a 130K hoz van közel)
Nem tudom mi lenne az igazi ellenfél,de vegyük talán a Yamaha két modeljét: XT660R–89998Dkk MT-03–69998Dkk
Ráadásúl az MT esetében még igen erős “prémium érzésről” is beszélhetünk–mentem vele,nem keveset és minden helyzetben nagyon erős a minőség érzet,ha érted mire gondolok. Mindkét modellhez árul a Yamaha egy csomó kiegészítőt,extrát,akár csak a BMW,csak nem annyiért.”
Ez olyan összehasonlítás, mint mondjuk az Audi A3 és mondjuk a Toyota Auris esetében lenne. A Toyota is nagyon jó minöségünek tünik, mégsem monja rá senki, hogy prémium. Még a Lexus is csak hunyorítva nevezhetö annak, de ez már (nem) csak az én véleményem. De ha már MT03, megnéztem: A személyre szabhatóságot 2féle szín jelenti, meg egy pár kiegészítö, amit utólag aggatnak rá. Ez azért még nagyon messze van attól, hogy az “egyedi összeállítás” jelzövel illethessük. A motor szolgáltatásairól meg most nem is ejtenék szót.
” A Yamaha minden géphez alapból 5 év garanciát ad! Mennyi ez a BMW-nél?”
A Kia Cee’d 7év garival vihetö el, az 1er BMW meg kettővel. Na és?
“Tehát itt azért rendesen tettenérhető a “túlárazottság” jelensége!”
Ezt már megbeszéltük. Nincs itt semmi túlárazva ha a várakozásokon felül kell gyártani belöle.
“Valószínüleh nem véletlen,hogy a itt a BMW főleg csak a felső kategóriákkal van jelen az utcákon (r1200gs,nagy túra gépek),mivel az erősen ár-érték tudatos skandináv vásárló bizony megnézi,hogy mit kap a pénzéért és a “normál” kategóriákban bizony kikap BMW ebben a versenyben.”
Ár-érték? Azt esetleg a Keeway-nál keresse, vagy a Dacia Logant nézegesse akinek az kell.
BMW-t nem az ilyen vevők vásárolnak. Aki be akar rúgni annak jó a PET-palackos mukotály, és nem is érti, hogy hogy lehet pénzt adni egy Villányi Capella Cuvée-ért..
Világos, hogy mindenki beszállítókkal dolgozik, de azért nem mindegy, hogy egy alkatrészgyártó emblémáját látod, vagy egy olyan cégét, amelyik szintén gyárt hasonló nagyrobogót. Lehet, hogy csak a kategória stimmel, lehet, hogy fele annyi az ára, de éppen ezért visszás a Kymco feliratot látni egy BMW-n. Legyen szó akármilyen minőségbiztosításról. Látod, még Mackó is nehezen hiszi el, aztán mégis így futottak neki a bemutatónak. 🙂
Ebben az s1000rr-hez hasonlóan ‘megcsinálták’ dologban sem vagyok biztos. Míg ott a bmw nem csak a legjobb 1000-es sportmotort csinálta meg, hanem egy jó árat is adott hozzá (ha jól emlékszem olcsóbb volt mint az r1) itt erről szó sincs. Ami néhány tesztet én eddig olvastam a magyar és angol sajtóban, mind túlárazottnak tartotta.
Láthatóan te se igazán érted mi is a prémium márka.
A Kymco blokk egy 3milliós BMW-ben nem az.
Ez olyan,mintha egy Patek-ben Timex szerkezet lenne.
Azt gondolom, hogy egy termék minőségét két dolog befolásolja döntően: a tervezés során kialakított jármű konstrukciós sajátossága és az úgynevezett minőségbiztosítási rendszer szigorúsága.
Az, hogy egy fröccsöntőgép a világ mely táján ontja magából az alkatrészt tökmindegy, a lényeg, hogy mennyire van “kitalálva” az az alkatrész, és a legyártás után ehhez képest mennyivel tér el a kívánatostól.
Szerintem sokan meglepődnének ha tudnák, hogy az egekbe magasztalt japán(netán német) járművet milyen mértékben készítették mondjuk Törökországban, Marokkóban, Indiában, vagy Braziliában.Ezt hívjuk a ma divatos szóval globalizációnak.
A prémium termék kéárdésben Ekóval értek egyet, talán csak annyivel egészíteném ki, hogy az itt emlegetett Kymcó cégnek is meg lehet próbálni a prémium kategórába betörni, aztán majd meglátjuk, hogy az ottani követelménykenek megfelelve is annyival olcsóbb tud-e lenni.
Az a hejzet,hogy pontosan tudom miért prémium a prémium,mivel már volt egy BMW és két Mercedes autóm(amúgy kocsiban Merga fan vagyok,most nézegetek megint egy w124 e420-at második gépnek) és mivel megtehettem,hogy az öreg gépeimet is csak és kizárólag márkaszervízbe hordjam,tudnék mesélni az ottani szinvonalról,az autó presztizsét mindenáron óvó mentalitásról(főleg a Merga) és az ügyfél megbecsüléséről.
A gépek által nyújtott “életérzést” most nem is említem!! Tehát ennyit erről!
A BMW gyárt olyan gépeket,melyek a kategóriájukban etalonnak számítanak,hatalmas, joggal kiérdemelt presztizsük van és sokak szemében(nálam is) az adott kategória álom gépét testesítik meg–nem is vitatja az árukat senki,bár az extralista itt is gyakran tulzónak tűnik!
Azonban ez nem igaz minden termékükre és erre most hozok egy példát ha sikerül.
Bmw G650 gs–alap ára nálunk 115650Dkk(a Sertao 128200Dkk) és innen indul a “turbózás” az extralistán. (van ami már a 130K hoz van közel)
Nem tudom mi lenne az igazi ellenfél,de vegyük talán a Yamaha két modeljét: XT660R–89998Dkk
MT-03–69998Dkk
Ráadásúl az MT esetében még igen erős “prémium érzésről” is beszélhetünk–mentem vele,nem keveset és minden helyzetben nagyon erős a minőség érzet,ha érted mire gondolok. Mindkét modellhez árul a Yamaha egy csomó kiegészítőt,extrát,akár csak a BMW,csak nem annyiért. A Yamaha minden géphez alapból 5 év garanciát ad! Mennyi ez a BMW-nél?
Tehát itt azért rendesen tettenérhető a “túlárazottság” jelensége!
Mikor utoljára voltam BMW szalonban( talán junius eleje),fél óra nézelódés után sem jött oda senki,hogy mi a rákot sündörgök már fél órája a motorok körül és ha nem vagyok kellően erőszakos el is jöttem volna úgy,hogy a kutya nem szól hozzám,nem hogy gépet próbálok(f650gs)–ilyen el sem tudtam volna képzelni,mikor autóval mentem!! Tehát azért ez sem az az érzés,főleg azután,ha bemegyek nem távoli Yamahához,Hondához,……..,ahol az ajtó nyitásra ugrik az ember! Mindenhol van a betévedő érdeklődőnek “demó” sisak,kabát,ha tényleg csak betévedsz,de a vége próbakör lenne–a BMW nél ilyent még nem is hallottak!
Nem tudom mi a helyzet otthon,de itt ha bemész a Yamaháddal a szervízbe,bizony rendesen megkapod ami jár egy nagynevű márka ügyfelének,tehát semmivel sem vagy rosszabb helyzetben mint a BMW tulajok.
Valószínüleh nem véletlen,hogy a itt a BMW főleg csak a felső kategóriákkal van jelen az utcákon (r1200gs,nagy túra gépek),mivel az erősen ár-érték tudatos skandináv vásárló bizony megnézi,hogy mit kap a pénzéért és a “normál” kategóriákban bizony kikap BMW ebben a versenyben.
Ha azt vesszük, hogy a CBF 125 700e, akkor a KTM 1 milliós ára sem kevés. Nehéz ezt így megítélni. Engem különösebben nem izgat hol gyártják a BMW-t, ha az aez elvárt minőséget hozza. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a fejlesztés is jelentős hányadát képezi a költségeknek. Nem szabad egy ilyen összevetést az élő munkaerő különbségre kihegyeztni. Szerintem…
Azt az egyet oszd már meg légyszíves, hogy honnan veszed ezt a Kymco márkajelzés dolgot! Mármint hogy egy csomó alkatrészen látszik.
Erősen furcsállnám… Még abban az esetben is, ha mondjuk konkrétan ők szállítanak be egy alkatrészt vagy szerelnek össze bármely részegységet (vagy akár a komplett járművet).
Tényleg érdekel!
A Kymco az első kommentemben feltételes módban volt,de valami keletire biztosan emlékszem. Megpróbálom megkeresni neked a cikket és valahogy belinkelem!!
Na! meg is van! Kymco az és még kép is van róla! Meg tajvani csapágy! A Sportmotor cikke még a spanyol bemutatóról–ott még igen trehány volt a burkolat minősége is. http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/teszt/bmw-c600-c650-teszt.html
Még a link is sikerült!! Tiszta guru lettem! (amúgy ilyen szentségtörést csak külön kérésre követek el,hogy másik “szaklap” cikkét bemásolom)
Sokan nem értik mitől nevezünk egy márkát prémiumnak.
Így te sem..
Nem attól, hogy egy németországi üzemben nagyon jól megfizetik a szalag mellett dolgozókat. Ettől még nem lehet több pénz elkérni a termékért.
De ugyan ez visszafele is igaz. Az, hogy látszik egy beszállító neve valahol, még nem jelent semmit. Képzeld a beszállítók neve látszik a többi részegységen is.
Pl, fék, kuplung, lámpa, hütö, kábelkötegek, stb. (Csak gondolom, egy AL, Knecht, ATE; ZF- felirat nem olyan beszédes, mint egy Kymco) Az nem zavar, hogy a hűtőhöz menő csövön esetleg ott a “Made in Hungary” felirat?
Nagy hiba ebben keresni a prémiumságot. Nem a gyártás helye határozza meg a termék minőséget. A termék (részegység) specifikációit a gyár írja. És ö is végzi a végeredmény végső minőségellenőrzését. Hiába készülne az a hengerfej pl. Franciaországban, ha az ott dolgozó arab munkásnak bármiféle lehetősége lenne befolyásolni a kész termék minőségét. Igy egy koreai munkásnak sincs. Ha meg mégis, akkor az a cég már nem is lehet többé beszállító. Erre odafigyelnek. Javaslom menj el egy gyárlátogatásra és megérted.
Ez a kérdés egyik fele. A másik a prémiumság. Egy Honda/Suzuki/Stb. gyár is gyárthat(na) jó motort, de mégsem jut senkinek prémium jelzővel illetni egyiket sem.
Ennek az az oka, hogy a motorral együtt kapott, és az az mögött álló szolgáltatások nem ütik meg azt a szintet. Sokan ezt összekeverik pl. a megbízhatósággal vagy a gyártás helyével. Pedig a dolog nem itt dől el. Lehet rendelni Szekszárdi Kékfrankost egy előkelő szállodában és egy másodosztályú pubban is. A termék ugyan az, de mégsem ugyan azt kapod. És ez nem az embléma miatt van.
Nézz meg egy BMW árlistát és nézd meg egy Hondáét. A Hondánál/Suzukinál/Kawánál/Bánattudjaminél max. azt kérdezik meg, hogy piros legyen-e vagy kék?
Esetleg kell-e rá hátsó doboz.
A kedvedért megnéztem az F800GS árlistáját: 15 féle opció választható hozzá a színe mellett. És akkor még a kapható kiegészítőkről (Dobozok, komunikáció, bukócsövek) nem beszéltünk. Matekból nem vagyok jó, de ez alapján ki lehet számolni, hogy hány féle variációban lehet legyártani ugyan azt a motort. Szemben a távol-keleti konkurensek 2-3 féléjével.
Ennek semmi máshoz nincs köze, csak az ügyfelek kiszolgálásának minőségével. (mint a bornál)
Van ahol csak terméket kapsz, van ahol szolgáltatást.
A szolgáltatások egyik felét maga a motor adja, (nappali fény, fogyasztásmérö, automata ülésfütés, stb) másik felét a kereskedöi hálózatán keresztül a gyár. (Elérhetö kiegészítök, képzések, ruházati és egyéb felszerelések)
Ettöl döl el, hogy valami prémium-e vagy nem, nem pedig egy kilátszó felirattól.
Jól összefoglaltad mik a gondok ezzel a járgánnyal.
Elég alaposan átbogarásztuk a motort a fotózás illetve a vágóképek rögzítése során. Semmilyen sorját, illesztési pontatlanságot vagy hasonlót nem sikerült felfedezni. Nekem nem tűnik “trehány koreai munkának”.
De amikor nálunk lesznek teszten, ezeket még alaposabban meg fogjuk nézni, majd jó sokmindenkinek megmutatom! 🙂
Egy barátom volt olyan szerencsés és egy GT-t hajszol már. Volt időm alaposan szemügyre venni. Szó sincs gyártási hibákról. Az meg hogy mi készül keleten manapság már indifferens. Biztos, hogy egy 7-esben is minden bajor? Biztos, hogy nem…
Azt örömmel hallom,hogy a kidolgozás minősége már jó! Tévedés ne essék,kedvelem a márka gépeit a 650gs-el volt szerencsém menni is és nem rossz benyomásaim voltak.
A gond a sok koreai alkatrésszel csak az,hogy ha sokat használnak belőle–nyílván az olcsósága miatt–akkor ne kérjen a termékért európai prémium árat–ennyi. Aki ennyi pénzt áldoz egy gépre az joggal várja el azt,hogy a “márkafelár” ne csak a tetszetős burkolatokat és azokon az emblémákat jelentse! (persze tudom,hogy erősen túloztam,mert azért a bajor mérnökök kitettek magukért a konstrukcióval,de gondolom lejön mit akaro mondani)
Nézd meg példának a KTM kicsi Duke (125-200) motorjait! Indiában gyártatja,a minőségből nem enged viszont nem kér érte “prémiumfelárat”!(itt legalábbis az egyik,ha nem a legjobb vételnek számít a kategóriájában)
Tehát ha a BMW egy csomó olcsó cuccot használ az amúgy jó gépéhez,adja olcsóbban,vagy legalább ne sokkal,de sokkal drágábban,mint egy másik kategóriatárs gép ára–és már nem is hőzöng senki,ha megtalálja a Kimco feliratot a motoron.
Azért nem sikerült elsőre,hiszen,ahogy olvasni lehet róla ez az első olyan gép,amit még az első eladott példány előtt “modelfrissíteni” kellett a trehány összeszerelés és a túl sok kilátszó (talán)Kimco márkajelzés miatt! A képeken nem látszik,csak a GT bal markolata mellett egy kis illesztési pontatlanság,de szerintem az első bemutatkozás csúfos kudarca után a tesztelők darabokra fogják szedni a gépeket,úgyhogy ez is sok!
A túlárazottságról szó sem lenne,ha ezek a gépek nem lennének tele olcsó koreai alkatrészekkel–hajlandó vagyok megfizetni a BMW árait,ha az BMW. Mert bizony a legtöbb fanyalgónak –velem együtt–ez a legnagyobb baja az árakkal kapcsolatban. Tehát egy BMW legyen minden porcikájában BMW és akkor az emberek tudják,hogy az árban a drága európai munkaerő is benne van,legyen ennyiért legalább érzetre és látványra tökéletes prémium,hogy a parkolóban ne kelljen magyarázni a motorostársaknak,hogy “igen az ott koreai és igen az a burkolat ott sorjás cseppet,de,….”,hanem már messziről is látszon rajt,hova ment az a rengeteg plusz pénz–mint az autóknál,ahol egy x5 nél nem kell magyarázni miért annyi az annyi.
Egyetértek. Minden tiszteletem a BMW-nek, autókból remek és kiforrott gépeket gyárt. Nyáron vezettem egy ilyen C600 sportot, oké, hogy 2 hengeres de induláskor olyan rezonálásba kezdett hogy már az első 10m sem tetszett, na a hangja meg kerti traktoros… Itthon szerintem csak a hozzánemértő ***** emberek fogják ezt megvenni, felszerve közel 4M-ért. Akkor már inkább a Honda NC700D Integra 2,5M-ért (bár az is túlárazott szerintem). Továbbra is fenntartom, hogy a valaha készült legtökéletesebb robogó a Honda SH300 C-ABS 1,25M-ért Szerintem! 🙂