Amikor jó néhány évvel ezelőtt a mi motoros kultúránkban ismert nagy márkák elkezdtek India és Kína felé együttműködési megállapodásokat kötni, sokan máris kongatták a vészharangot. “Odalesz a minőség, jön majd a gagyi!” – ilyen és ehhez hasonló rémhírekkel ijesztgették a tájékozatlanabbakat. Mint az ismert, a BMW az indiai TVS-szel szövetkezett – ők gyártják a 310-es modelljeiket, illetve komoly partnerségre lépett a kínai Loncinnal, ahol a 850-900 köbcentis blokkjaik készülnek. A KTM ezzel párhuzamosan Indiában a Bajaj szövetségese lett – legújabban pedig a kínai CFMOTO is a partnerei közé került. Az indiai vonal a KTM csoportnak egészen fenomenálisra és több, mint gyümölcsözőre sikeredett.
Nagyjából az összes egyhengeresüket a Bajaj gyártja. 390 Duke, RC és Adventure – úgy a kezdő motorosok, a hölgyek és az idősebb korosztály körében világszerte nagyon kedvelt modellek lettek. Hogy nem ok nélkül, arról a KTM 390 Adventure tesztje során magunk is meg tudtunk győződni. Ott készülnek még a Husqvarna 401-esei, a Vitpilen és a Svartpilen is – egy gyors menetpróba erejéig egykoron a Vitpilen is járt nálunk. Természetesen nem szabad megfeledkezni a 125-ösökről sem, amelyeket úgyszintén a Bajaj gyárai ontanak magukból. Mivel pedig az indiai piacra is termelnek – és az szerkezetében jelentősen eltér a miénktől -, ugyanezen típusok mind készülnek 200 és 250 köbcentis blokkokkal is! Indiában pedig az értékesítési darabszámok is sokkal magasabbak!
Az indiában készült KTM márkájú motorok mennyisége mostanra pedig átlépte az egymillió példányt! Egészen nyugodtan kijelenthetjük tehát, hogy az egykor kritikákkal illetett terv tökéletesen bevált. Így teljesen logikus, hogy mindkét gyártó további közös jövőképet sző. Elsősorban az elektromos motorok piacára szeretnének együtt belépni. Azt már tudjuk, hogy jön a villanyos Duke és az E-Pilen. Tervben van azonban egy osztrák logóval ellátott elektromos robogó piacra dobása is. Ennek műszaki alapjait pedig a Bajaj Chetak fogja adni. Szóval sok “európai” motort fognak még legyártani a távoli keleti gyárak, az biztos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »