Vártam is ezt a motort, meg nem is. A várakozásom oka leginkább a kíváncsiság volt. Ugyanis elég hosszú időre visszatekintve ismerem a “gyökereit” – így amikor először híre jött, hogy érkezik a Forza 750, kíváncsian nyílt tágra a szemem. Hiszen a japán nagyrobogó-család eddigi “teteje”, a Forza 300 egy remekül sikerült példány volt. Egyedül első futóművével nem voltam teljesen elégedett – minden másban baromi jól muzsikált. Csakhogy első ránézésre is gyanús volt, hogy a Forza család – és egyúttal a Honda robogóinak – új királya inkább csak külsejében lesz Forza. Műszakilag valami egészen más – éppen ezért gyanakodtam, hogy a “teljesen új modell” is elsősorban marketing duma.
Amikor közel egy évtizeddel ezelőtt először teszteltem Honda Integrát (lánykori nevén NC 700 D-t), egyszerűen nem tudtam eldönteni, mi is akar lenni a japánok kreálmánya. Se nem volt rendes motor, se nem volt robogó. Aztán nemsokára már az A2 jogsival vezethető kategóriából is kilépett, de az alapvető jellege nem változott. A fő baja számomra az volt, hogy bár robogó szeretett volna lenni, de pont a nagyrobogók előnyeiből többet elvesztett. A szűkös lábtér és a kis tárolórekesz ugyanis nagyon lerontották robogókénti használatát.
Amikor kijött – az első ránézésre – az Integra műszaki alapjaira tervezett X-ADV, nem is túl lelkesen mentem el a tesztmotorért. Majd leszakadt az arcom: azzal már valami zseniálisat alkottak a Honda mérnökei! Így aztán az “új” Forza 750-est is némi fenntartásokkal vártam, hogy vajon ez most mi lesz… Egyáltalán Forza vagy NC, vagy rövidebb rugóutakkal rendelkező X-ADV? Na lássuk a lényeget, jöjjön a videós bemutatónk!
Az erőforrás hozza az NC 750-esek megszokott előnyeit – de Euro5 ide vagy oda, dinamikusabb is lett. A DCT programozása pedig saját szubjektív véleményem szerint végre maga a tökély!
A futómű nagyjából egy X-ADV – csak rövidebb és feszesebb rugózó elemekkel. Ennek megfelelően sportos használatra nagyon rendben is van – komfortra azonban hagy némi kivetnivalót maga után.
A fékek annyira maximumra lettek tervezve, hogy akár a Forza 750 legerősebb pontjának is nevezhetjük őket. Tényleg nagyon rendben van – nem könnyű feladat beléjük kötni.
Az Integra legnagyobb hátrányai itt nagyságrendileg mind megszűntek. A Forza 750 – bár műszakilag nem robogó -, de használati értékben már hoz mindent, amit a kategóriától elvárhatunk.
Nem olcsó – például egy NC 750 X DCT-hez képest hétszázezerrel vastagabb az árcédula. Cserébe a burkolat mellett sokkal jobb futóművet és fékrendszert is kapunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »