Elegáns öszvér – Honda NC750D Integra teszt

Új motor teszt
2014. október 10., péntek - FeR1

Felfrissült az Integra, a Honda sikeres elegye, amely egyesíti magában a motorok és robogók jó és rossz tulajdonságait egyaránt.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (18 hozzászólás)

XYZ -
Kár a láncért,az nagyon nem való egy robogóra.

Csaba -
Az egész NC famíliából ez az egyetlen amelyiknél nem fog el a rosszullét. Talán, mert nem azt akarják lenyomni a torkomon, hogy ez egy kiváló MOTOR! Mellesleg ez még valahogy ki is néz a CTX-hez viszonyítva…

verpe -
Szerintem túl van árazva, de kinek-mi az olcsó.

Macko -
Érdekes, nekem meg ez jön be a legkevésbé… Annyira sehova nem tartozik, tényleg az jön le nekem belőle, hogy nem találja a helyét. Láttam már utcán olyat, amit körbe feldobozoltak (gyári rendszerrel!) – valami egészen szarkasztikus látvány. 🙂

gigerpaul -
kell egy integra. a japánok nagyon eltalálták ezt a motort.

rhinoeli -
Szia, Feri! Látom, írtad, hogy már alacsony fordulatnál jól húz. Egy ismerősöm vett most egy fél éves, 3000 km-t futott Integrát. Én is kipróbáltam… “D” állásban már 50-60 km/h sebesség körül felvált hatodik fokozatba, amivel még nem is lenne gond, hiszen így lehet tényleg 4 liter alatt fogyasztani. Ha viszont ebben a fokozatban húzok egy fél-kétharmad gázt, a motor valami olyan őrületes kínlódásba és rángatásba kezd, mintha ugyanezt tenném egy sor4-es hatszázason 1000-es fordulatnál. A szalonban nem túl meggyőzően, de azt mondják, “ez ilyen”. Tapasztaltál valami hasonlót?

rhinoeli -
Ha akkora gázt húzok, hogy visszaváltson 5. vagy 4. fokozatba, akkor 4000-5000-s fordulat körül már kisimul, kisebb fordulaton viszont szenved. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy “ez ilyen”.

avarmen -
Pedig ez ilyen. Nagyon nehéz megszokni, főleg egy normális motor után. Megoldás: bele kell nyúlni és kézzel kell visszapakolgatni. Ez a motor szerintem CSAK elővárosi ingázásra való. Miután megvettem, győzködtem magam, hogy ez bizony motor (egy Akra valóban erősíti a hang mellett az illúziót is) , és jó lesz ez hegyre is, meg belföldön túrázni, de be kellett látnom, hogy tévedek. Egyszerűen sótlan.

Macko -
Igen, ez a DCT váltók jellegzetessége. Az 1200-eseken is így működik: vagy hamar felkapcsol, és szerpentinen kevés a dinamika kanyarokból kifelé (D-ben), vagy szétforgatja a blokkot, és minden egyeneseben harmadikban mész (S-ben) – vagy átteszed teljesen manuálisba. A sorkettes blokknál meg sokkal jobban kijön ugyanez a jelenség, mint a V4-eseknél. Ezzel együtt szerintem nem rontja le a mindennapi használhatóságot, meg kell szokni és alkalmazkodni hozzá. Kompromisszumok nélkül nincs élet. 🙂

avarmen -
Annyival egészíteném ki, hogy D-ben és S-ben is bele lehet nyúlni manuálisan, és ez az említettek miatt nagyon hasznos. Engem ami még ennél is jobban zavart, az városban, D-ben, lépésben a szűk kocsisorok között. Teljes káosz a hajtáslánc bizonytalansága miatt. Egyesben araszolsz, majd kigyorsítasz, felvált, közben elkezded hátul fékezni mert készülsz egy szűk manőverre, és amikor megvan az ív, a lendület, visszakapcsol, és szétesik az egész manőver. Erre nekem csak a manuális üzemmód jelentett megoldást, azzal viszont tökéletes.

Macko -
Igen, csak akkor minek DCT? Tréningen nálam okozott nagyobb bajt is amúgy. Azóta nem tartom túl nagy becsben a rendszert…

XYZ -
Macko Ez bennem is megfogalmazódott,olvasva a DTC gebaszokat. Amúgy mi történt a tréningen?

Macko -
Még 2012-ben egy nagyon tapasztalt motoros társunk volt egy kölcsönkapott Crosstourerrel. Vészelkerülés közben ugye be kell húzni a kuplungot (ennek az az oka röviden, hogy a többszöri nagyon gyors és intenzív terhelésváltás közben van olyan pillanat, amikor szinte semmi leszorítóerő nincs a kerekeken, és ilyenkor nagyon fontos a teljesen semleges, hajtási befolyásoktól mentes motor) – viszont ezt ő nyilván nem tudta megtenni. Az történt, hogy a lehető legrosszabb pillanatban az automatika visszarakott egy fokozatot, ettől odalett a hátsó kerék tapadása – miközben a motor nagyon szélsőséges helyzetben volt. Sanyi hihetetlen lélekjelenléttel valahogy összeszedte és elkerülte a bukást – pedig az nagyon csúnya lett volna! Amúgy még Münchenben hallottam anno egy mondást – igaz, akkor még csak autóra: instruktornak soha nincs automata járműve, mert néha nagyon fontos, hogy ott legyen az a kuplung! 🙂

XYZ -
Nem túl bizalomgerjesztő. Ha már mindenképpen automatát vennék az tuti CVT lenne.

avarmen -
Két érvet tudok felhozni mellette. Egyik, hogy a használat 85%-ában nagyon kényelmes az automata, a másik, bár nem tudom, mekkora szerepe lehet ebben a váltónak, az a fogyasztás.

Macko -
A váltónak annyi szerepe van, hogy véletlenül sem forgatja fölöslegesen a motort. Hogy nem minden a DCT, arra bizonyíték hirtelen kettő is beugrott. 1. A sima váltós NC700X sem evett 3,5 fölött. 2. A V4-esen a DCT sem segít fogyasztásilag. 🙂

Szavazás: szerinted melyik a 2014-es év tesztmotorja? – Onroad.hu -
[…] Honda NC750D Integra – elegáns öszvér […]

Na most te ki vagy? Honda Forza 750 teszt (Honda NSS 750) – Onroad.hu -
[…] a japánok kreálmánya. Se nem volt rendes motor, se nem volt robogó. Aztán nemsokára már az A2 jogsival vezethető kategóriából is kilépett, de az alapvető jellege nem változott. A fő baja számomra az volt, hogy bár robogó szeretett […]

Előző bejegyzés

Októberi Onroad túra: irány a Tatai vár

2014. október 06., hétfő
Meghívó

Következő bejegyzés

Csehország és Prága a Duna mentén

2014. október 14., kedd
Túrabeszámoló

Ezeket olvastad már?

Keeway V302C teszt: Egy kicsi, de nagyon bátor lépés

A Keeway meg merte tenni, hogy újra V2-es erőforrással szereljen egy vadonat új modellt. A V302C ráadásul kapható 125-ösben is!

Elolvasom »
Új motor teszt

MBP M502N teszt: Elsőre közel hibátlant!

2022. augusztus 22., hétfő

Az MBP ismét régi receptet követ: egykori olasz márkát támaszt fel kínai tőkével és munkával. Az M502N viszont elsőre remek lett!

Elolvasom »
Új motor teszt

Honda ADV350 teszt: A tökéletes középpályás?

2022. augusztus 20., szombat

A Honda első pillantásra megint meglévő modelljeiből pakolt össze egy újat. Az ADV350 azonban több, mint ígéretesnek tűnik.

Elolvasom »
Új motor teszt

Dörömböl a jövő: Energica Eva Ribelle RS (2021) teszt

2022. július 23., szombat

A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.

Elolvasom »
Új motor teszt