Idén 40 éve annak, hogy a BMW elindította az akkor még rendkívül újszerűnek ható, különleges szériáját, a GS-t. Gelände/Straße azaz terepre és utcára egyaránt való motorkerékpár. Ez volt az eredeti jelentése amikor az R80 oldalága megszületett, amiről sok érdekességet mesélt nekünk korábban Peres László, a motor apukája. A történet további részét azt hiszem, hogy senkinek nem kell bemutatni. Napjaink legnépszerűbb motorja. Mongóliai kalandokról álmodozó apukák vágyainak netovábbja. Tőlünk nyugatabbra – de lassan nálunk is – a hegyekhez közeli városok utcaképének szerves része. Legenda? Az.
Sajnálom, ha ezen sorok elfogultnak tűnnek. De mégiscsak egy olyan szériáról beszélünk, ami megváltoztatta az ideális motorhoz való viszonyulásunkat. A BMW tehát méltán ünnepli önnön nagyszerűségét. Egy fifikás csavarral azonban nem a bokszereket csicsázták fel ennek örömére. Hanem Loncin blokkos F jelzésű GS családot. A 40 éves jubileum örömére az F750GS, az F850GS és az F850GS Adventure kapott különleges kosztümöt.
A sárga és fekete fényezésen túl felszereltségben jelent többletet az ünnepi kiadás. Az eltérést a LED-es irányjelzők, a kanyar-ABS, logók és GS varrású nyereg jelentik. Illetve a 850-es változat esetén a TFT kijelzős Connectivity felszereltség is jár. Nem is rossz csomag egy minimális felárért cserébe!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »