Nagyjából már lejártam a tavaly vásárolt Honda CB650R Neo Sports Café gyári Metzeler gumijait és elkezdtem körbenézni a piacon, hogy mi legyen helyette. Finoman szólva sem voltam felhőtlenül elégedett vele, nekem nem adott olyan pontos visszajelzéseket, mint a korábban használt márka.

Aztán jött az ötlet, hogy itt és most lehetőségem lenne valami újat kipróbálni. Beszélgettünk Mackoval, aki ugye télen-nyáron motorozik egy BMW F 800 GS nyergében. Utcai körülményekhez a Heidenau K60-at használja, a téli enduro-szezonra pedig egy külön kerékszettre szerelt Mitas-t…
Gyorsan feltúrtam a gyártói weboldalt és két perc után rátaláltam egy nagyon ígéretes játékosra, a Touring Force-ra. Szlovén fejlesztés, szlovén gyártás, Szlovéniában meg azért akad néhány kanyargós hely a fejlesztés alatti teszteléshez. A futófelület mintája alapján ígéretes a vízelvezetés, szimpatikus hívószavak a „magas szilika tartalom” és a „több komponensű összetétel”. Ami külön tetszett, hogy a gyári elöl 2,5, hátul 2,9 bar-hoz képest a motor teljesítménye és terhelése függvényében konkrét guminyomásokra tesznek javaslatot. Innentől ezt is érdemes lenne kipróbálni.
Amennyiben nem győzött volna meg elsőre a Mitas Touring Force oldalán látható promó videó, akkor az ára azonnal túllendített a felületes kíváncsiságon és elültette a bogarat a fülembe. Vajon lehet ez egy „jó”, sportos túragumi az A-brandek (Michelin-Bridgestone-Pirelli-Contitental) hasonló kategóriájú abroncsaihoz viszonyítva? Nagyjából kétharmad áron? Merthogy a 120/70R17 és 180/55R17 szett mindössze bruttó 60.000.- forint környékén kapható!
Mivel sűrű másfél hónap elé nézek, ezért hamar meglesz az első véleményekhez szükséges 2-3.000 változatos kilométer. A napi használat mellett lesz két hosszabb túra: a motoRun reTour az osztrák hegyekben és a motoRun MINI a Balaton-felvidéken. Ez idő alatt nyilván elvetődök még a közkedvelt hazai szakaszok felé (Dobogókő, Mátra, Bajna-Héreg), tervezek legalább egyszer Kakucs-Ringre menni és magamat ismerve számos alkalommal mutatok majd be áldozatot az Esőistennek.

A Mitas Touring Force részletes bemutatását és a vele szerezett tapasztalatokat szeptember második felében osztjuk majd meg egy kíméletlenül őszinte videóban. Ha addig beválik, akkor tovább visszük a tesztet egészen az élettartama végéig. Úgyhogy még ne kapkodj a vásárlással, ha a szezon végére várhatóan elfogyasztod az abroncsaidat! Lehet, hogy Neked is megfontolandó alternatíva lesz, hiszen a topmodellek közötti árkülönbségből simán kijön akár egy rendes vezetéstechnikai tréning – vagy csak simán rengeteg benzin.

Cimkék:
A Himaláját is végigmotorozó Kmenyus barátunk csinált egy zseniális interjút, amelyben Nati bemutatja saját motorját. Tényleg érdemes megnézni!
Elolvasom »Nem bízza a véletlenre a dizájnterveit a kínai illetőségű Motrac gyár. A 900-as V2-esük le sem tagadhatná a Dievel ihletését.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »