A durva, hasalós rakéták mezőnyében is komoly versenyzőt mutatott be az Aprilia. Az RSV4 X változata egy olyan csúcskategóriás pályagép, amely olyan motoroknak állít vetélytársat, mint a Ducati Panigale V4R. És ez bizony nem kis szó!
Na de mit is jelent 2019-ben az, ha egy motort a versenypályára szánt bestiák közé sorol egy gyártó? Csak vess egy pillantást a súly – lóerő arányra. Az RSV4 X száraz tömege 165 kg, a blokk azonban 225 lóerőt sajtol ki magából. Azaz 1,36 lóerő jut minden egyes kilogrammra, amit a motor képvisel. Természetesen tankold meg, töltsd fel folyadékokkal, és akkor egy picit romlik az arány, de még akkor is bőven a lélektani 1:1 felett marad a gép.
Az Aprilia RSV4 X-hez a gyártó a motivációt saját kommunikációjuk szerint a MotoGP-ből merítette. Azaz ez az a gép, amelyen keresztül prezentálni kívánják, hogy mit is tanultak a versenyszériából. Ennek a szemléletnek az egyik gyermeke az ANN – azaz Aprilia No Neutral – nyomatékváltó, amelynél az utcai motorokkal ellentétben az üreset nem az 1-es és a 2-es fokozat között találod. A felosztás a következő: N-1-2-3-4-5-6, akárcsak a GP motorok – és fater P20-as Pannoniája – esetében. Ennek a kiosztásnak az a célja, hogy a pályán nehezebben lőjél lyukat két sebességfokozat között.
Mert ezt a gépet bizony csak a versenypályán fogod használni, ugyanis 39.900.- eurós, azaz 12,6 millió forintos árában a rendszámozhatóság nincs benne. De kit érdekel? Úgysem arra való. Van helyette titán Akra a gép alatt,
Brembo T-Drive tárcsákba harapó, könnyű GP-4 MS féknyereg és a GP technikából érkező, nagy légáteresztésű légszűrő. Brutális egy jószág! Igazán kár, hogy csak 10 darabot értékesítenek belőle világszerte, de ne emészd magad ha nem jutsz hozzá: az Aprilia RSV4 1100 Factory is egy igazán durva darab lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »