A Ducati az 1’100 – pontosabban 1’103 – köbcentiméteres Panigale V4 erőforrásával növelt egyet a téten. A szokásos ezres limitet túllépve alkottak egy bivalyerős gépet és ezt persze az Apriliánál sem nézhetik karba tett kézzel. Nem is tették. A noelei srácok persze továbbra is gyártják az 1’000 köbcentis RSV4-et a homologizáció jegyében, hiszen a WorldSBK és BSB futamain továbbra szeretnék látni az olasz márka motorjait.
Bosch lítiumion-akkmulátor, titánium Akrapovic rendszer, Öhlins NIX első és Öhlins TTX hátsó felfüggesztés
Azonban azt is tudják, hogy az átlagos vásárlót ez már egy fokkal kevésbé érdekli – legalábbis direkt módon. Az izom, na az már számít és a Tuonoban is teljesítő motorblokkra nem lehet panasz. Az RSV4 1100 Factory esetében 217 lóerőről és 122 newtonméteres forgatónyomatékról beszélhetünk és ezzel pont egy hajszálnyival a 214 lóerős Panigale fölé helyezik magukat.
Nem csak, hogy brutálisan erős egy vadállat lesz, hanem még könnyű is. A 199 kilogrammos tömegre azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy nem nehéz. Főleg, hogy – akárcsak ahogyan azt a BMW S1000RR kapcsán is megtudtuk – ezt nem szárazon kell érteni.
Ha csak a számokat nézzük, akkor a saját elődjéhez viszonyítva igazán durvák ezek az adatok: 5kg fogyás és 16 plusz lóerő. Ehhez megkapja az aktuális sztárféket, a Panigale V4-ben ismertté vált Brembo Stylemát, amivel olyan versenytársakat szerelnek fel jövőre, mint a Kawasaki H2 vagy az MV Agusta F4 Claudio.
Cimkék:
Talán nem a Ducati az első név, ami eszedbe jut, ha MTB kerékpár vásárlásán töröd a fejed, pedig könyékig benne vannak a bicaj bizniszben.
Elolvasom »Ma megnyitja kapuit a milánói EICMA show és ahogyan arra számíthattunk, bemutatták a világnak a Yamaha Ténéré 700-at.
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »Hatalmas felzúdulást keltett motoros körökben a Levegő Munkacsoport ötlete: tiltsuk ki a robogókat Budapestről.
Elolvasom »Túlzás nélkül mondhatjuk: egy tényleg baráti társaság gyűlt össze, hogy bő 140 motorral induljunk neki az Onroad.hu Évadnyitó gurulásnak.
Elolvasom »