A tradícióiból élő amerikai márka olyan lendülettel készül a jövőre, hogy elkötelezett hívei talán nem is értik, mi történik éppen. Arculatváltás, tömegesen megjelenő új motorok, downsizing – lásd a “kis” Street 750 családot. A hívők számára azonban van lejjebb: látványosan jönnek az elektromos hajtású Harley-Davidson motorok is. Alig néhány hete mutatott nekünk két új koncepciót a cég, amelyek már nem hogy a megszokott V2-es szívet nem tartalmazzák, hanem a hagyományos értelemben vett motorra is egyre kevésbé hasonlítanak. Viszont most láthatjuk őket mozgás közben is!
A cél egyértelmű. A Harley-Davidson egy teljesen új vásárlói réteget szeretne megnyerni magának. Olyanokat, akik ma talán nem is motoroznak, de a jövőben lehet hogy belefognak ebbe a csodálatos hobbiba – vagy éppen új városi közlekedési eszközre váltanak. Nekik készült ez a két furcsa szerzet, amelyek közül az elsőt Jacko Strong, az X-Games aranyérmese mutatja be.
Az extrém motorozásban igen jártas Jacko hangsúlyozza, hogy mennyire könnyen vezethető az egykor majd talán a nagyközönségnek is elérhető amerikai jármű. Kicsi a tömeg, kezes az egész és azonnal, mélyről jön a nyomaték. Persze a videóban feltűnik a felirat, miszerint ez csupán egy koncepció, amelytől a későbbi széria végtermék bármiben eltérhet.
A második jármű szintén villanyos hajtású, azonban inkább a nagyvárosokba szánják, mint az erdőségek meghódítására. Ennek ellenére rá is egy, az X-Games versenyekhez kötődő pilótát ültettek. Igaz, Jack Mitrani snowboard versenyzőként lett ismert – de lehet hogy így bátrabban próbálta ki az elektromos Harley-Davidson robogót a síkosra taposott havas utcákon. Azt mondja, neki is nagyon tetszett:
Aki hitt a címben és kellően kitartóan eddig jutott az olvasásban, annak most jön a jutalomfalat. Maradunk a hó és a Harley-Davidson témakörnél, azonban mutatunk még egy békebeli, rendes V2 blokkos vasat is. Persze ez sem hagyományos holmi, hanem egy téli hillclimb – azaz hegyi felfutó – célra épített különlegesség, a WheeliePig.
A motor egyetlen célt szolgál: az igazi, még hagyományos értelemben vett Harley-Davidson élményt átvinni a téli körülmények közé – lehetőleg nem sík úton, hanem meredek emelkedőn. A masina hajtásáról egy 120 köbiches – vagyis 1’966 köbcentis – JIMS blokk gondoskodik. Logan Lackey fogja meglovagolni a szörnyeteget az aspeni X-Games során – az alábbi filmecskében maga is bemutatkozik, és persze láthatod-hallhatod a Disznót is!
Sőt, megnézheted már a leendő bevetés helyszínén is, 360 fokos kamerával felvéve. Ez is bitang jó felvétel, mert miközben zúz felfelé a havas emelkedőn az iszonyatos csavaros hátsó gumijával a WheeliePig, szépen körkörösen meg tudod nézni az egészet. Forgasd a képet!
Ezek után pedig mindenki eldöntheti, a két lehetőség közül melyik korbácsolta fel jobban az adrenalin-szintjét. Jómagam imádom az elektromos motorokat, de ha most és hirtelen kellene választanom, azt hiszem inkább maradnék a Harley-Davidson jelene mellett…
Cimkék:
Igaz, egyelőre nem az utcai példányokon, de a Superbike VB-re visszatérő S1000RR bizony japán féknyereggel van szerelve. De akad más izgalom is.
Elolvasom »A Nemzetközi Motorsport Szövetség szeretne az olimpiai versenyszámok között motorokat is látni. A Trial-E a sportág új nagykövete lehet?
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »