A Harley-Davidson két forradalmi áttörést jelentő könnyűszerkezetű elektromos koncepció motort mutatott be Las Vegasban. De végre-valahára a LiveWire™ típus – az amerikai cég első elektromos hajtású gépe – teljes körű műszaki specifikációit és árfekvését is elárulták.
“A közlekedés fejlődésének egy történelmi fordulópontjánál vagyunk, és a Harley-Davidson áll a frontvonalon.” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson elnök-vezérigazgatója. – “Az olyan innováció, amely a testet és a lelket is megmozgatja, mindig is a márkánk lényegét jelentette, és történetünk eme új fejezete arról szól, hogy a különféle korcsoportba és társadalmi helyzetbe tartozó, meglévő és jövőbeli motorosok számára készítünk termékeket és lehetőségeket.”
A LiveWire™ motorkerékpár nagy teljesítményű elektromos meghajtással, inspiráló formatervezéssel és mobiltelefonos összeköttetéssel a Harley-Davidson jövőjét vetíti előre a ma motorosai számára. A vadonatúj motorkerékpár-portfolió első tagja, a LiveWire™ szenzációs kanyarodást, fürge menetdinamikát, kiváló minőségű anyagokat és fényezést, egy sor elektromos motorozási kiegészítőt és kezelőfelületet kínál a teljes mobilos összeköttetéshez.
A LiveWire™ a cég sajtóanyaga szerint könnyebbé teszi majd a motorozás elsajátítását a kezdőknek, de az igazi vén rókáknak is valódi motoros élményt fog tudni nyújtani. Ők azt mondják, ez a “Húzz egy kövéret és nyomás” járműkezelés: nem kell sem a kuplunggal, sem a sebességváltással foglalkozni, csak tekergetni a jobb markolaton levő potmétert – lánykori nevén gázkar, bár itt már ahhoz pont semmi köze… Nézzük át gyorsan, milyen műszaki sarokparaméterei lesznek – végre kiderül a hatótávja és az ára is!
A H-D Revelation™ elektromos meghajtás biztosította forgatónyomaték csúcsadatának 100 százalékát tudja azonnal kifejteni abban a pillanatban, hogy meghúzzuk a markolatot, és ennek a nyomatéknak a 100 százalékára folyamatosan számíthatunk. Így a LiveWire™ gyorsulása nulláról száz kilométer/órára 3.5 másodperc – vagyis dinamikusnak nevezhető módon indul meg. De a megállás terén is rendben lesz, mert nem csak az üzemi lassítóberendezésekre támaszkodhat, hanem minden benzinesnél komolyabb motorfékje is lesz energia-újrahasznosítási funkciójának köszönhetően. Amely nem csak lassít, hanem az akkukat is tölti. Ráadásul kipörgésgátló és kanyar-ABS is fokozza majd a pilóta életben maradási esélyeit.
A LiveWire™ egyik funkciója a H-D™ Connect, amely a motoros és motorkerékpárja között egy negyedik generációs telematikai vezérlőegység segítségével biztosít felhőszolgáltatással kombinált mobiltelefonos összeköttetést. Ennek révén a LiveWire™ motorkerékpár tekinthető az első észak-amerikai tömegpiaci, mobiltelefonos összeköttetéssel rendelkező elektromos motorkerékpárnak. A H-D Connect adatokat gyűjt és továbbít az alkalmazásnak, amely információkkal látja el a motorost okostelefonja révén a jármű műszaki állapotáról, töltöttségéről – és mutatja a legközelebbi töltőállomás helyét is, ha kell. De lopásgátló- és helymeghatározó funkciója is van.
A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizálták. A LiveWire™ egy töltéssel városi forgalomban 177 kilométert tud megtenni. Az élvezetes kezelhetőség érdekében az elektromos Harley-Davidson vázát könnyű és fürge menetdinamikára tervezték, elsődleges cél volt a minél jobb kanyarvételi tulajdonságok elérése. A H-D Revelation™ erőátviteli rendszere alacsony súlypontot, könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél.
A hajtáslánc minimális rázkódással, hőtermeléssel és zajjal jár, a gyár szerint ezzel is emelve a motoros kényelmét. Azonban nem kell teljesen lemondani Harley-élményről, a LiveWire™ modellhez terveztek egy új, egyedi Harley-Davidson hangot, amely gyorsuláskor hallható. Értjük, ugye? Terveztek egy hangot. Persze, tiszta sor hogy hangolják a belsőégésű motorok kipufogórendszerét is. De azért ez mégiscsak egy szép új világot előre vetítő, igazán izgalmas információ.
A LiveWire™ értékesítése idén kezdődik, ára pedig nettó 27’860.- euró lesz. Ami – valljuk meg – nem egy filléres tétel. Na de az elektromos autókat sem ez jellemzi, mégis egyre nő a piaci részesedésük. Hogy mire jut újdonságával a tradicionális amerikai márka, azt pedig majd csak az idő mondja meg. Aki további információkra kíváncsi, annak érdemes körülnéznie a típus saját weboldalán.
Cimkék:
Az első igazán hosszú napon késhegyre menő küzdelem zajlott a Honda és a KTM között. Walkner jelezte, hogy meg akarja védeni Dakar elsőségét.
Elolvasom »A Dakar egyik csodája, hogy napról napra változhat az élmezőny és borulhat minden papírforma. Az idei verseny harmadik napján is ez történt.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »