Nagyot lép a Harley-Davidson azért, hogy a megszokott vásárlói körét kibővítse. A legsokkolóbb megmozdulás tőlük talán a túraenduró bejelentése volt. De ejtettünk már szót az új Streetfighterről is és kiszemezgettük a teaser videóból, hogy legalább egy új titokzatos Softail modell is érkezni fog FXDR néven. Akad azonban még egy masina, ami igazán érdekesnek tűnik: ez pedig az 1’250-es Custom, ami első ránézésre V-Rod pótléknak tűnik egy hangyányi bobberes felhanggal.
Az új Custom egyik érdekessége – már azon kívül, hogy egy dögös powercruiser lesz – az, hogy nem a Milwaukee Eight és nem a Sportster blokkját használja. A gép erőforrása egy teljesen új, 1’250 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, felülvezérelt, duplavezérműtengelyes, hatvan fokos hengerszögű V2-es darab lesz.
Ezt a fajta motorblokkot – ami egyelőre nem kapott még semmilyen menő becenevet – 500-tól 1’250 köbcentiméteres kivitelig fogják gyártani, hogy azzal a motorpaletta különböző tagjait ellássák. A Streetfighterben lévő 975 köbcentiméteres erőforrás nagytesója egy erős, modern szemléletű egység, ami persze a megszokottnál jóval kevesebb potatopotatoval kecsegtet. Ez blaszfémiának tűnhet elsőre, de gondoljunk csak vissza: ezt már a V-Rodnak is megbocsátottuk.
Nem véletlenül emlegetem a V-Rod modellt. Hiszen lehet, hogy a konzervatív Harley papság elítéli, megveti és szíve szerint még az emlékét is sóval behintené a gépnek. A vásárlók körében azonban mégiscsak sikert aratott. Sokan szerették és a mai napig ha szóba kerül, akkor többnyire arra jutnak az emberek, hogy azért kipróbálnák. A tapasztalatok szerint az üléspozíció rettenetes volt, mégis egyfajta kultmotor lett belőle. A HD kínálatából pedig hiányzik egy igazi powercruiser. Az új Custom ezt a lyukat hivatott betömni.

Cimkék:
Hatszáz köbcentis, kéthengeres szupersportgépen munkálkodhatnak az Aprilia szorgos manói, a kulcs pedig egy RSV4 blokk, felezve.
Elolvasom »A júliusban érvénybe lépő JEFTA értelmében a japán motorok vámmentesen érkezhetnek az EU-ba, de ez önmagában még kevés.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »