Érdekes, ahogyan a motorkerékpárok piaca alakul az évek és évtizedek során. Réges-régen virágzott a kis sportmotorok piaca, hiszen reálisan végiggondolva a dolgot az emberek java részének semmi szüksége nincs az ezres vasakra. Azokat még versenypályán is kevesen tudják rendesen kihasználni – és legyünk tisztában vele, miszerint a vevők java része nagyságrendekkel többet megy utcán, mint a Hungaroringen. Aztán a piac alakulásával – és a marketing áldásos tevékenységének hála – a japán gyártók kisebb sportmotorjai szépen megszűntek, így a Kawasaki Ninja családja is egyszer csak belépő típus nélkül maradt. Mert egy 600-as nem az, hiába áltatja ezzel magát sok motoros.
Aztán bő tíz évvel ezelőtt egyszer csak elkezdtek ráébredni a gyárak, hogy kellene valami kisebb cucc is a vevőknek. Mert oké, hogy egyfelől tömik a fejünket a “literes sportmotor alatt nincs élet” szlogenjével, másfelől sokan érezték, hogy az ugyan nekik minek? De még egy hatdecis is sok – hiszen akkorra már azok is nagyon vastagon száz lóerő felett jártak. Így 2008-ban a Kawasaki piacra dobta a Ninja 250-est. A soros kéthengeres masina ugyan takarékos elemekből építkezett, mégis komoly űrt töltött be a piacon.
Az ember azonban olyan, hogy mindig többre vágyik. Pontosabban ilyenné tesznek minket, hiszen másképp nem működne a piacgazdaság. Folyton új vágyakat kell ébreszteni az emberekben, hogy ne legyenek elégedettek a meglévővel. Legyen újabb, jobb, szebb, erősebb alternatíva – mert így fogod lecserélni a motorodat is egy újra. Így aztán négy évvel később már el is indult a legkisebb Ninja újabb “hízásának” története: színre lépett a 300-as változat. Ami vitán felül jobb motor lett elődjénél.
A mókuskerék azonban nem állhat meg. Miután a 250-300 köbcentis, java részben már inkább két hengeres blokkal szerelt kis sportgépek szegmense világszerte telítődni látszott, a zöldek úgy döntöttek: inkább ők lépnek először. Tavaly Tokióban bemutatták a tovább növelt lökettérfogatú Ninja modellt, a 400-ast. Amely így öt-hat év után megint csak nem egy alapos ráncfelvarrás lett, hanem egy teljesen újratervezett masina. Nézzük, mikben változott és milyen lett!
Videónkban alaposan átnézzük a Ninja 400-as újdonságait és kiderítjük, milyen motor
A változás egyik szembetűnő része a soros kéthengeres erőforrás növelése. Hiszen az oldalidomon is látványosan ott világít a 400-as szám. A blokk így elődjénél jóval erősebb: 45 lóerőt és 37 newtonméter nyomatékot ad le, ráadásul mindkettőt a 300-asnál egy-, illetve kétezerrel alacsonyabb fordulaton. Így a közúton lényegesen jobban használható, mert nem muszáj annyira pörgetni. Az elődmodell ugyanis tényleg csak a felső fordulatszám-tartományban volt valóban élénken használható.
Az erejét nyilván a helyén kell kezelni és nem szabad túl sokat várni tőle. Amennyiben így teszünk, közúton vagy kisebb versenypályákon elegendő is lesz, amit tud. A tesztmotor ugyan abszolút bejáratósan került hozzánk, így viszonylag kíméletesen használtuk – meg a teszt idején még elég hűvös is volt. Így elsősorban arra derült fény, hogy nagy pörgetések nélkül is tökéletesen helytáll a közúti forgalomban – még akkor is, ha ésszerű keretek között viszonylag élénken gurulunk vele.
Az egyetlen kifogásolható rész a hajtáslánc környékén a végdob, amelynek a hangja elég vérszegényre sikerült. Nehéz megmondani, hogy nincs neki, vagy simán csak halkan csúnya. Sem álló helyzetben nem túl épületes az orgánuma, sem terhelésen, viszont menet közben a szélzaj valóban olyan korán elnyomja, hogy egyáltalán nem jut el a fülünkhöz. Egyszóval az a motor szó szerint sírva könyörög egy jó sportdobért!
A második oldalon jön a Ninja 400 legnagyobb erősségeinek csokorba gyűjtése – lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »