Úgy tűnik, hogy a kesze-kusza névképzés hagyományát a kínaiak nemcsak átvették más keleti gyártóktól, hanem új szintre fejlesztették. Nemrégiben ugyanis a Loncin bemutatott két motort is. A HR7 egy ötszáz köbcentis sorkettes masina, a hetesből azonban az egyszeri motoros valami hétszázast sejtene, de nem. A DS8 névből pedig nyolcszázas erőforrás következhetne, mégis egy 650-es egyhengeres blokkot rejt.
Nem is akármit. Ha valamiért ismerősen csengenek a 650, a magányosan kalimpáló henger és a Loncin nevek, az nem véletlen. A korábban Rotax gyártmányú, a BMW flotta legkisebb tagjában – illetve az Aprilia Pegasoban – szolgáló erőforrás gyártását ez a vállalat vette át 2009-ben, és úgy tűnik, hogy kitanulták a csínját-bínját. Nem most, sokkal előbb. Az LX 650 motorjukban már korábban is ez muzsikált. Ne legyünk szőrösszívűek egy ilyen szép hétvégi napon, mondjuk azt, hogy a legnagyobbaktól tanulni elismerésre való erény, és örüljünk neki, hogy egy kiforrott, kitapasztalt tovalöködővel kecsegtetnek.
Ízlésről kultúrember ugyan nem vitatkozik, de nem is gondolom, hogy ebben az esetben lenne miről. A forma jól el van találva, első ránézésre nincs olcsó műanyag hatása, persze két méterről mindig jobban mutatnak a dolgok. A manapság divatos kalandmotor küllemet jól hozza: van kacsacsőr, nagy plexi, haspáncél. Mi kell még a boldogsághoz? Igazi terepre persze valószínűleg ez sem való, de amúgy is ritkább az a felhasználó, aki az ilyen típusú motorját rendszeresen a susnyásba akarná vinni és terepgumit rakna rá.
A csőszerkezetű acél vázhoz alumínium lengővilla csatlakozik hátul, elöl pedig bíztatóan fordított teleszkópok vannak. Az európai regisztrációhoz ABS-szel kell szerelni, és megfelelő fényforrásokkal ellátni. A motor várhatóan 50 lóerőt tud, és 37 newtonméteres forgatónyomatékot 5’500-as fordulatszámon, ami közel megegyezik a G650GS teljesítményével, de azért nagy meglepetést ez nem okoz. A 198 kilogrammos tömeg viszont így elsőre egy kicsit soknak tűnik. A képek tanúsága szerint felszereltségügyileg számíthatunk egy LCD kijelzős műszerfalra, és a modern igényeknek megfelelően USB csatlakozóra. Nem tűnik ez rossznak, megfelelő árképzés mellett akár még egy népszerű modell is lehetne. Már persze akkor, ha képesek vagyunk félretenni az előítéleteinket, a Loncin pedig bebizonyítja, hogy van miért bizalmat szavaznunk neki.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A történet nem tanulságos, és igazán semmi értelme az egésznek. Mégis vicces, ahogy a gyalogos átsétál a zebrán veszteglő robogón.
Elolvasom »Hamarosan a Tokyo Motor Show színpadán debütál a Honda Riding Assist-e Concept, amely a japánok korábbi önegyensúlyozó tanulmányának folytatása.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »