Több mint 35 éve a BMW GS típusjelzés a motorozás univerzális élményét jelöli. A GS betűpár a túrázáshoz és a hosszú távú utazásokhoz szükséges jellemzők, a dinamizmus és a terepképességek ideális kombinációját jelenti. Ez különösen is igaz a BMW boxermotoros GS motorkerékpárjaira, ugyanis ezek extrém helyzetekben is tökéletes társak, velük a világ legeldugottabb sarkai is felfedezhetők.
A BMW R1200GS különleges koncepciója, amelyet a hamisítatlan karakter és az erős, rugalmas hajtáslánc jellemez, számos motorkerékpár-rajongót lenyűgöz világszerte. Nem alaptalan, hogy szegmensét vitathatatlanul uralja ez a motorkerékpár. Sőt, a BMW Motorrad teljes kínálatának is az egyik legsikeresebb darabja. Az új, 2017-es típussal a márka a GS-portfóliót nemcsak termék-optimalizálás formájában szélesíti, hanem a jármű jellemzőinek további lehetséges bővítésével is. A Rallye és az Exclusive opcionális stíluscsomagokkal első ízben szabható még hangsúlyosabban a tervezett felhasználáshoz egy BMW GS. Vagyis még inkább endurós, illetve még exkluzívabb kialakítást kaphat.
Akárcsak eddig, a lég-/folyadékhűtéses boxermotor legnagyobb teljesítménye 92 kilowatt (125 lóerő) 7’750 percenkénti fordulat esetén, legnagyobb forgatónyomatéka 125 newtonméter 6’500 percenkénti fordulatnál. Ám az új Euro 4 szabvány teljesítéséhez az R1200GS új katalizátort és módosított motorvezérlő programot kapott. A 2017-es modellévre korábban már rezgéscsillapítóval látták el a sebességváltó kimenő tengelyét, valamint átdolgozták a váltóvezető-henger működtetését és a váltó tengelyeit.
Az R1200GS a szériafelszerelésként kínálja a Rain (eső) és Road (közúti) menetprogramokat, az optimális tapadásról emellett az ASC kipörgésgátló gondoskodik. A motorhoz extraként megvehetők még a Pro Menetprogramok. Ezek a Dynamic, Dynamic Pro (személyre szabható dinamikus), Enduro és Enduro Pro (személyre szabható enduro) további menetprogramokat, valamint a DTC dinamikus vonóerő-szabályzást nyújtják. Ez utóbbi különösen a motor döntött helyzetében biztosít még hatékonyabb és biztonságosabb gyorsítást.
A kódkulccsal aktiválható Pro menetprofilok lehetővé teszik a jármű karakterének személyre szabását. Ezekben működik az új emelkedő-asszisztens is, amely megkönnyíti az emelkedőn való elindulást. Sőt, az ABS Pro is, amely még döntött állapotban is nagyobb biztonságot nyújt fékezés esetén. No meg a dinamikus féklámpa, amely a követő járművek vezetőinek figyelmét még jobban felhívja a fékező motorkerékpárra.
A gyári extrafelszerelésként elérhető új generációs BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) elektronikus futóműszabályzással a menetbiztonság, a teljesítmény és a kényelem új dimenziója nyílik meg, hiszen a rendszer a csillapítást a menethelyzet és a manőverek alapján automatikusan az adott szituációhoz igazítja, emellett pedig minden terhelési helyzetben automatikus szintkiegyenlítést is végez.
A kínálatban megjelenő Rallye felszereltségi változathoz gyári extrafelszerelésként választható sportfutómű segítségével még inkább a terepes felhasználáshoz optimalizálható az új R1200GS. A megnövelt rugóerő (keményebb rugók), a hosszabb rugóstagok és a hosszabb rugóutak jóvoltából jelentős mértékben tovább fokozható a motorkerékpár terepen nyújtott teljesítménye.
Bár a motor alapvető dizájnkialakítása változatlan maradt, a térdek környékének optimalizált ergonómiája még jobb terepképességeket biztosít. Emellett erősebb kontrasztok, új színek, valamint a két különleges felszereltségi változat (Rallye és Exclusive) emeli ki még jobban az R1200GS különböző tulajdonságait. Átdolgozták az első felső sárvédőt, ezenkívül kis légterelők, úgynevezett wingletek javítják tovább az aerodinamikai jellemzőket. Új kialakítást kapott a szívócső külső, valamint az üzemanyagtartály oldalsó burkolata. Új formai nyelvezetet követnek a hűtőlevegő csövei, valamint a hűtő borítóelemei, amelyek vagy galvanizált felületűek vagy rozsdamentes acélból készülnek a Rallye és az Exclusive kivitelek esetében.
A Rallye változat a típus terepes karakterét emeli ki. A kék színvilág, az üzemanyagtartály oldalán a BMW Motorsport színeivel fényezett dekoráció, valamint kék váz a fekete hajtáslánccal együtt a valaha készült legsportosabb szériagyártású GS modellt eredményezi.
Az Exclusive különleges megjelenését az üzemanyagtartály matt szürke színű oldalburkolatai, a rájuk fényezett dekorációk, illetve az első kerék sárvédője és az üzemanyagtartály középső burkolata barna színben, valamint a szürke váz hangsúlyozza ki. Ezekkel nemes kontrasztot alkot a fekete színű hajtáslánc, valamint az aranyszínűre fényezett féknyergek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »