Az Onroad.hu indulásának évében, 2007-ben már írtunk arról az akkor is nagyon biztosnak tűnő pletykáról, miszerint a Suzuki hamarosan piacra dobja a 250-es GSX-R modelljét. A dologra az azóta eltelt közel tíz évben is várunk – de csak mostanáig. Igaz, tavaly már fantáziarajzzal is megerősített tényként közölték jövetelét, de a végleges masina csak most érkezett meg. Jövő hónapban ugyanis hivatalosan is megkezdi pályafutását a valaha volt legkisebb Gixer (leszámítva a félelmetes indiai testvérmodellt, a 150-es Gixxert). Igaz, egyelőre csak Kínában jelenik meg, de legalább tényleg egész ütősen fog kinézni.
A fenti hírben annyi szépséghiba már van, hogy a hivatalosan GSX-250R néven debütáló „újdonság” (mindjárt kiderül az idézőjel oka is) jövőjéről nem sok mindent tudunk. Így azt sem, hogy a távol-keleti terjeszkedést követően (ez ugye azért valószínű) eljut-e hozzánk, a vén Európába. A másik bibi, hogy valójában a Suzuki mérnökei nem izzadták agyon magukat a kis GSX-R megtervezésével. A műszaki alapokat ugyanis teljes egészében és változatlanul az Inazuma adja (idomos változatának tesztjét itt olvashatjátok). Sem a soros kéthengeres erőforráson, sem a futóművön nem változtattak. A 24 lóerő és a 22 newtonméter tehát nem fogja sportossá tenni a GSX-250R néven futó édestestvért sem – hiába kapott látványosabb és dinamikusabb benyomást keltő ruhát. Főleg a vélhetően nem sokat változó 187 kilogrammos tömeg függvényében. De valószínűleg nem is ez volt a márka célja. Csupán egy látványosabb megjelenést és sokkal ismertebb nevet akartak ráakasztani ugyanarra a műszaki háttérre – így növelve esélyeit a piacon. Ebből kiindulva pedig teljesen életszerű lenne, ha nálunk is leváltaná Inazuma nevű rokonát.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Ismert magyar női motorversenyzőnk, Kovács Niki eddig nem rendelkezett "nagy A" kategóriás jogosítvánnyal. Most azonban összekapta magát...
Elolvasom »Ahhoz azért sokáig úgy kell felejteni a jobb lábunkat, hogy izzásba jöjjön a fék. A tárcsa nem is biztos, hogy megköszön egy ilyen mutatványt.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »