A közelmúltban indultak a találgatások arról, hogy a Honda hamarosan érkező – és valóban nagyon szükséges – újdonsága, a végre soros kéthengeres erőforrással szerelt (nálunk) belépő szintűnek számító sportmotorja, a CBR250RR vajon mikor és milyen formában érkezik. Már akkor is bizonyosságnak tekinthettük, hogy a távol-keleti gyártás és forgalmazás nyár végén vagy az ősz legelején elindul, abban pedig reménykedhettünk, hogy a masina a lehető legjobban fog hasonlítani a tavaly ősszel bemutatott tanulmányra – mert az tényleg baromi izgalmas külső jegyekkel lett megáldva!
Úgy tűnik, ez most bejött: bedobtak ugyanis egy olyan videót, amely a már kész (értsd: széria állapotú) CBR250RR-t mutatja be. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a pengeéles vonalak, a ledes fényszórók mind megmaradnak. Sőt, a sorozatgyártású kipufogó megkockáztatom még szebb lesz, mint a tanulmánymotor Akrapovic kidörrentője (maximum a hangja az nem). További fontos megfigyelés a videó figyelmes szemléléséből: a tank alatt ott ordít a “Throttle-by-wire” felirat, ami arra utal, hogy a kis CBR elektromos gázzal lesz ellátva – vagyis simán lehet, hogy többféle motorvezérlési üzemmódból válogathat majd a vezetője.
Azt természetesen még nem tudjuk, hogy az európai piacokra mikor és milyen lökettérfogattal fog érkezni. Ahogy a másik új modell, az eredetileg City Adventure néven bemutatott “tereprobogó” háza tájáról sem tudtunk meg túl sok újdonságot. Róla megírtuk korábban, hogy a 2017-es szezonban már a szalonokba várjuk, illetve nagyjából biztosra vehető, miszerint az NC750X és az Integra egyféle “szerelemgyereke” lesz. Arra gondosan ügyeltek, hogy a kis beharangozóban se lássuk egy pillanatra sem tisztán és egyben az egész motort.
Annyit mindenesetre megfigyelhetünk, hogy az itt szereplő cucc is ugyanazokkal a fontos eltérésekkel rendelkezik forrásmodelljeitől, mint a tavaly ősszel bemutatott tanulmány: elöl fordított teleszkópok, dupla tárcsafék és fűzött kerekek hangsúlyozzák a “terepképességet”. A sziluett alapjaiban megegyezik az Integrával, a részletek azonban tényleg lényegesen terepesebb benyomást keltenek, mint akár egy NC750X esetében.
A CBR250RR tehát kétségkívül hamarosan bemutatkozik a nagyvilágnak teljesen végleges adataival együtt – hiszen elindul a forgalmazása a messzi Keleten. A City Adventure végleges változatának megpillantásáig pedig nyilván még jó néhány, egyre többet és többet eláruló izgalmas kisfilmmel kedveskedik nekünk a Honda marketing gépezete.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »