Elegáns öszvér – Honda NC750D Integra teszt

Új motor teszt
2014. október 10., péntek - FeR1

Felfrissült az Integra, a Honda sikeres elegye, amely egyesíti magában a motorok és robogók jó és rossz tulajdonságait egyaránt.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Gyönyörű videó Nicky Hayden emlékére

In Memoriam

Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (17 hozzászólás)

XYZ -
Kár a láncért,az nagyon nem való egy robogóra.

Csaba -
Az egész NC famíliából ez az egyetlen amelyiknél nem fog el a rosszullét. Talán, mert nem azt akarják lenyomni a torkomon, hogy ez egy kiváló MOTOR! Mellesleg ez még valahogy ki is néz a CTX-hez viszonyítva…

verpe -
Szerintem túl van árazva, de kinek-mi az olcsó.

Macko -
Érdekes, nekem meg ez jön be a legkevésbé… Annyira sehova nem tartozik, tényleg az jön le nekem belőle, hogy nem találja a helyét. Láttam már utcán olyat, amit körbe feldobozoltak (gyári rendszerrel!) – valami egészen szarkasztikus látvány. 🙂

gigerpaul -
kell egy integra. a japánok nagyon eltalálták ezt a motort.

rhinoeli -
Szia, Feri! Látom, írtad, hogy már alacsony fordulatnál jól húz. Egy ismerősöm vett most egy fél éves, 3000 km-t futott Integrát. Én is kipróbáltam… “D” állásban már 50-60 km/h sebesség körül felvált hatodik fokozatba, amivel még nem is lenne gond, hiszen így lehet tényleg 4 liter alatt fogyasztani. Ha viszont ebben a fokozatban húzok egy fél-kétharmad gázt, a motor valami olyan őrületes kínlódásba és rángatásba kezd, mintha ugyanezt tenném egy sor4-es hatszázason 1000-es fordulatnál. A szalonban nem túl meggyőzően, de azt mondják, “ez ilyen”. Tapasztaltál valami hasonlót?

rhinoeli -
Ha akkora gázt húzok, hogy visszaváltson 5. vagy 4. fokozatba, akkor 4000-5000-s fordulat körül már kisimul, kisebb fordulaton viszont szenved. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy “ez ilyen”.

avarmen -
Pedig ez ilyen. Nagyon nehéz megszokni, főleg egy normális motor után. Megoldás: bele kell nyúlni és kézzel kell visszapakolgatni. Ez a motor szerintem CSAK elővárosi ingázásra való. Miután megvettem, győzködtem magam, hogy ez bizony motor (egy Akra valóban erősíti a hang mellett az illúziót is) , és jó lesz ez hegyre is, meg belföldön túrázni, de be kellett látnom, hogy tévedek. Egyszerűen sótlan.

Macko -
Igen, ez a DCT váltók jellegzetessége. Az 1200-eseken is így működik: vagy hamar felkapcsol, és szerpentinen kevés a dinamika kanyarokból kifelé (D-ben), vagy szétforgatja a blokkot, és minden egyeneseben harmadikban mész (S-ben) – vagy átteszed teljesen manuálisba. A sorkettes blokknál meg sokkal jobban kijön ugyanez a jelenség, mint a V4-eseknél. Ezzel együtt szerintem nem rontja le a mindennapi használhatóságot, meg kell szokni és alkalmazkodni hozzá. Kompromisszumok nélkül nincs élet. 🙂

avarmen -
Annyival egészíteném ki, hogy D-ben és S-ben is bele lehet nyúlni manuálisan, és ez az említettek miatt nagyon hasznos. Engem ami még ennél is jobban zavart, az városban, D-ben, lépésben a szűk kocsisorok között. Teljes káosz a hajtáslánc bizonytalansága miatt. Egyesben araszolsz, majd kigyorsítasz, felvált, közben elkezded hátul fékezni mert készülsz egy szűk manőverre, és amikor megvan az ív, a lendület, visszakapcsol, és szétesik az egész manőver. Erre nekem csak a manuális üzemmód jelentett megoldást, azzal viszont tökéletes.

Macko -
Igen, csak akkor minek DCT? Tréningen nálam okozott nagyobb bajt is amúgy. Azóta nem tartom túl nagy becsben a rendszert…

XYZ -
Macko Ez bennem is megfogalmazódott,olvasva a DTC gebaszokat. Amúgy mi történt a tréningen?

Macko -
Még 2012-ben egy nagyon tapasztalt motoros társunk volt egy kölcsönkapott Crosstourerrel. Vészelkerülés közben ugye be kell húzni a kuplungot (ennek az az oka röviden, hogy a többszöri nagyon gyors és intenzív terhelésváltás közben van olyan pillanat, amikor szinte semmi leszorítóerő nincs a kerekeken, és ilyenkor nagyon fontos a teljesen semleges, hajtási befolyásoktól mentes motor) – viszont ezt ő nyilván nem tudta megtenni. Az történt, hogy a lehető legrosszabb pillanatban az automatika visszarakott egy fokozatot, ettől odalett a hátsó kerék tapadása – miközben a motor nagyon szélsőséges helyzetben volt. Sanyi hihetetlen lélekjelenléttel valahogy összeszedte és elkerülte a bukást – pedig az nagyon csúnya lett volna! Amúgy még Münchenben hallottam anno egy mondást – igaz, akkor még csak autóra: instruktornak soha nincs automata járműve, mert néha nagyon fontos, hogy ott legyen az a kuplung! 🙂

XYZ -
Nem túl bizalomgerjesztő. Ha már mindenképpen automatát vennék az tuti CVT lenne.

avarmen -
Két érvet tudok felhozni mellette. Egyik, hogy a használat 85%-ában nagyon kényelmes az automata, a másik, bár nem tudom, mekkora szerepe lehet ebben a váltónak, az a fogyasztás.

Macko -
A váltónak annyi szerepe van, hogy véletlenül sem forgatja fölöslegesen a motort. Hogy nem minden a DCT, arra bizonyíték hirtelen kettő is beugrott. 1. A sima váltós NC700X sem evett 3,5 fölött. 2. A V4-esen a DCT sem segít fogyasztásilag. 🙂

Szavazás: szerinted melyik a 2014-es év tesztmotorja? – Onroad.hu -
[…] Honda NC750D Integra – elegáns öszvér […]

Előző bejegyzés

Októberi Onroad túra: irány a Tatai vár

2014. október 06., hétfő
Meghívó

Következő bejegyzés

Csehország és Prága a Duna mentén

2014. október 14., kedd
Túrabeszámoló

Ezeket olvastad már?

Biztonság melegben és hűvösben is: Adrenaline cuccok a MotoPartsShopban

2017. június 15., csütörtök

A MotoPartsShop.hu kínálatában megjelentek a nagyon jó ár-érték arányú Adrenaline ruhák. Egy kevlár farmert és egy hálós dzsekit mutatunk be.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Univerzális kategóriateremtő zseni: Honda X-ADV teszt

2017. június 10., szombat

A Honda piacra dobott egy olyan öszvért, amit nehéz bárhova is besorolni: tereprobogó és túramotor egyben. Az X-ADV egész brilliánsan sikerült!

Elolvasom »
Új motor teszt

Motoros túrázás – kalandok Európa útjain

2017. június 08., csütörtök

Hiánypótló kiadvány jelent meg a közelmúltban, amely rendkívül informatív és szórakoztató. Kötelező olvasmány minden motoros túrázó számára!

Elolvasom »
Könyvajánló

Fantasztikus 48 óra az osztrák várkastélyok között

2017. június 04., vasárnap

Egy újszerű motoros teljesítménytúra zajlott le május utolsó hétvégéjén. 48 óra csodálatos tájakon és mesés útvonalon, remek hangulattal.

Elolvasom »
Túrabeszámoló

Hirdetés

Hirdetés