Lassan kezdett gyanús lenni, akkora volt a csend a nagy japán gyártóknál superbike vonalon. Míg az európai márkák hidrogénbombákat robbantgattak a nehézsúlyban (gondoljunk csak az S1000RR, az RSV4, a Panigale, az RC8 és ezeknek különféle felextrázott kiviteleire), addig a felkelő nap országában évek óta ugyanazokat a vasakat plasztikázgatták, talán a Kawasaki váltott közben rendesen modellt. A Suzuki zászlóshajója 2009 óta hasonló technikailag és külcsínre, a Yamaha szintén 2009-óta durran nagyot, a Kawasaki 2011-óta jár hasonló cipőben, de Honda utoljára 2008-ban frissített igazán!
Mindig is divat volt a gyártóknál az akár aszfaltos, akár terepsport motorokat úgy reklámozni, hogy a márka nagy versenyzői segítettek (sőt, néha nem átallnak azt mondani, hogy a nagy név maga bábáskodott végig felette, muhaha!) a végső hangolásban, így aki négy évnyi magyar munkás átlagfizetést letesz érte az asztalra, egészen úgy érezheti, mintha a hős motorját vásárolná meg, csak rendszámmal. A Kawasaki nem erre a versenyző motorja témára indult meg, hanem mint már sokszor, egy durva gyomrost vert oda az egész mezőnynek (még ha versenyen kívül, a hátsó, sötét kis sikátorban is): a Ninja H2R jelenleg a nagybetűs Hyperbike! Sajnos ez a Kawa soha nem fog valódi versenyen összeakaszkodni a superbike mezőnnyel, de legalább van. A Suzuki inkább tovább finomította szépen fejlesztgetve a gixerezert, és a MotoGP-ben jövőre indítandó versenygépével haknizik. Hangvillásék már igazán nagyot pirítottak az új R1-gyel: Valentino Rossi minden mennyiségben, és egy teljesen új konstrukció, ami olyan, mint egy GP gép, amire lámpákat biggyesztettek, de azt is csak épphogy!
Itt jön képbe a Honda: a Yamahával ellentétben, náluk nem a múlt, hanem a jelen és talán jövő hőse lett odatéve az új szörnyeteg mellé. Mikor Marc Marquez leleplezte az új RC213V-S kódjelű szörnyeteget, szemünk-szánk elállt! Mert ez nem egy blade fejlesztés, hanem magát a ferdeszemű Desmosedici RR-t hozták el az apró sárga mérnökök. El sem tudom képzelni, mi kellett, hogy történjen a Honda főhadiszállásán, amiért útjára engedték ezt a projektet, amiből ha 2015 elején nem is, de később biztosan lesz utcán is motorozható fenevad! Mivel már morzsákat tudni lehetett arról, hogy a Honda valami NAGYON durvát fog gurítani, amivel már adós egy ideje – mert az NR-rel is csak kábítottak minket, mert elérhetetlen volt árban és darabszámban is. Azonban az über-superbike (ugyan nem a magyar vásárlók pénztárcájához mérten) a pletykák szerint valóban megvásárolható, valódi motorja lesz a kínálatnak!
Amit tudni lehet róla, hogy biztosan V4-es, ezer köbcentis és kicsit gyengébb lesz, mint a GP masina – a 160 kilós MotoGP súlyminimumnál pedig alig lesz nehezebb. Külön taps jár azért, hogy nem csúfították el külön nagy lámpákkal a GP fejidomot, hanem a RamAir nyílásba kapott egy diszkrét fényszóróegységet, és a hátsó ledsornál sem lehetett volna kisebb fényforrást beleszorítani a falatnyi farokidomba. Hihetetlenül vagány a kormányvégre szerelt visszapillantó is, zseniálisan őrizték meg az eredeti, versenymotor-sziluettet ezzel a bátor húzással!
A futóműből valószínűleg életem minden területére vennék egy-egy mókamotort, az idomokba pedig egy kisebb afrikai ország GDP-jét lapátolták bele szénszálas műanyag képében. Az hogy minden, mindenhol radiális, már a középső polcon is alapvető, de itt még a lábtartó is esztergált, közelebbről pedig látszik, hogy az első sárvédő milyen finomam hajlik be a villa aljánál, mintegy védve az extrém drága alkatrészt, a fejidomtartó konzol pálcika vékonyságú tartójáról már szót sem ejtek. Érdemes megnézni a tank felső kontúrját: MotoGP! A futómű Öhlins, a fék Brembo, és máshol sem tudok elképzelni a legeslegjobbnál csak kicsit is gyengébb alkatrészt. Ha ezzel a motorral nem leszel gyors, akkor menj könyvtárosnak!
A kérdés már csak az: ki tudja az ördög telefonszámát, hogy eladhassuk ezért a lelkünket?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »