A BMW Motorrad és a kéthengeres boxermotoros roadster: ez a kombináció az R32 mintegy 91 évvel ezelőtti bemutatása óta lenyűgözi a rajongókat, és azóta a roadster a színtiszta, hamisítatlan motorozási élmény etalonjává vált. Különösképpen, hogy a hajtóerőt az utánozhatatlan karakterű és csodálatos hangú, klasszikus boxermotor szolgáltatja. A BMW Motorrad boxermotoros roadster típusai mindig is tökéletes társat jelentettek a nyugodt cirkálástól a sportosan lendületes országúti motorozáson át az utassal és csomagokkal való túrázásig számos felhasználáshoz. Az új R1200R a kényelem, a dinamizmus és a túramotoros tulajdonságok e hagyományos elegyét most egy új dimenzióba emeli.
Az új csupasz bajor kéthengeres DOHC boxermotorja 125 lóerős teljesítményt ad le 7’750-es percenkénti fordulatszámon és legnagyobb, 125 newtonméter nyomatékát 6’500-on tolja a hátsó kerékre. Elődjéhez képest nemcsak jelentősen nagyobb nyomatékot szolgáltat a teljes fordulatszám-tartományban, hanem az egyenletesebben is áll a motoros rendelkezésére. A két leömlőcsonkból érkező kipufogógázok egy közös csövön távoznak a dinamikus megjelenésű, meredek szögben álló kipufogódobon keresztül. Az áttervezett légszűrőház, az új formájú szívócsövek és a középre helyezett hűtőradiátor egyaránt hozzájárulnak a roadsterektől – szemből nézve – elvárt karcsú körvonalakhoz.
A 2015-ös R1200R szériafelszerelésként kínálja a Rain és a Road menetprogramot, hogy optimálisan alkalmazkodjon a motoros egyéni igényeihez. Az alapfelszereltség része továbbá a blokkolásgátló (ABS) mellett a kipörgésgátló (Automatic Stability Control, vagyis ASC) is. De rendelhető Pro menetprogram-csomag is, amely esetén már a fejlettebb, DTC menetvezérlő program veszi át a felügyeletet, illetve megjelennek a Dynamic és a User (egyéni) programok.
A kéthengeres boxermotort teherviselő elemként magában foglaló, acélcsőből készülő új hídvázat kifejezetten az új csupasz boxer számára tervezték. Az első fordított teleszkópvilla és a hátsó EVO Paralever rendszer révén a kerékfelfüggesztés hű marad a klasszikus, ám a BMW Motorrad módján korszerűen értelmezett roadster-elvekhez. A futómű megalkotásakor a kiváló kormányzási pontosság, iránytartás, kezelhetőség és fékezési merevség mind kiemelt szerepet kapott. Mindemellett a fejlesztők soha nem hagyták figyelmen kívül azt a célkitűzést az új R1200R tervezésekor, hogy a motorosoknak egy igazi “élő” futóművet biztosítsanak – ahogy már az R nineT esetében is ez volt a cél. Azért remélem, menetkomforban az új R felülmúlja a jubileumi bringát!
A futóműhöz természetesen opcionálisan elérhető az elektronikusan is állítható dinamikus felfüggesztés, vagyis a Dynamic ESA is. A műszerezettség terén is egy új korszakba lépett az új R: a sebességet hagyományos módon analóg műszer mutatja, de mellé egy TFT kijelző társul, amely számos információt jelenít meg – többek között itt látjuk a fordulatszámot is.
A BMW Motorrad boxermotoros roadsterei mindig is híresek voltak arról, hogy tökéletes társak a mindennapos használathoz. Az új R1200R ezt a sokoldalúságot nemcsak jelentősen nagyobb menetteljesítménnyel ötvözi, hanem divatos, letisztult roadster-megjelenéssel is. A dinamikus arányok első pillantásra kétségtelenül kifejezik a csupasz bajor sportos erényeit. Az eddigi klasszikus megjelenés tehát a múlté, 2015-től a sportos motorosokért száll harcba a legújabb R!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »