Bátor döntést hozott a BMW naked fronton. A G310R után bemutatkozott az igazi nagytesó, az S1000R is. És ésszerű, szívlelendő utat választottak: nem álltak be a 200 lóerős bivalyroadsterek sorába. Ettől még egy cseppet sem lett visszafogott vagy szolid, de értelmetlen vagy legalábbis a motorosok lepelvékony szeletét valóban kiszolgáló számháborúba nem mentek bele. És én ezt nagyon tudom tisztelni.

Na de persze mennyi is az a bizonyos annyi? A 999 köbcentis, soros négyhengeres blokk alapvetően ugyanaz, mint ami az S1000RR-ben is szolgál. Azaz csak majdnem. A változó szelepvezérlés erre az erőforrásra nem ugrott rá. A legnagyobb teljesítménye 165 lóerő 11.000-es fordulaton, valamint 114 Nm forgatónyomatékot ad le 9.250-nél. A korábbi modellénél a 4-5-6 fokozatokat hosszabbra nyújtották. Így mókásnak ígérkezik, hogy 80 Nm már 3.000-nél megérkezik.
Fel kell tenni a költői jellegű kérdést, hogy pontosan hova nem elég? Szerintem nem. A jóságosítás jegyében az S1000R össztömege is kevesebb lett. Összesen 6.5 kilogrammal, de ez további 4.8-cal megfejelhető, ha a kedves vásárló az opciós tételen kipipálja a karbon felnikhez hasonló tételeket. A kezelhetőségnek jót tesz az új váz is. A Flex Frame névre keresztelt keretben az az érdekesség, hogy a megfelelő pontokon rugalmasabb, ami az értesülések értelmében a nagytempós kanyarokban kecsegtet extra stabilitással. Ráadásul sikerült a megfelelő helyen keskenyebbre venni, ami nem csak az ergonómiának, de szintén a vezetés egyszerűségének is jót tesz.



Az elektronikai csomag természetesen fullos. LED-es fények, TFT kijelző, kanyar-ABS (dedikált fékbeállítás a Rain üzemmódhoz) és kipörgésgátló, lejtmenetvezérlő, wheelie control, választható üzemmódok, szóval ami szemnek és szájnak ingere lehet. Akinek nem elég, azoknak meg a szokásosan széles extralista áll rendelkezésére olyan elemekkel, mint a gyorsváltó, kanyarfényszóró, PRO menetprogramok és a többi.

Cimkék:
Sokan találgattak, hogy az indiai TVS bevásárlása után mivel áll elő először az új Norton. Megvan, még idén bemutatkozik a V4RR.
Elolvasom »Skyhook és Stylema, e kettő kell nekem! És a Kawasaki meghalgatta imáinkat, a Z H2 SE magasabb kategóriába lép ezzel.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »