Lássun kegy kis jó hírt Olaszországból a sok rossz között! Akadt arrafelé egy kis ok a pezsgőzésre is nem sokkal ezelőtt. A Piaggio-csoport is lezárta a 2019-es évét, számot vetettek és arra jutottak, hogy jól jöttek ki a tavalyi esztendőből. Összesen 611,300 járművet értékesítettek, amiből 399,600-at a klasszikus, kétkerekű brandjeik neve alatt.
Házon belül is kiemelkedő növekedést értek el a hagyományos motorkerékpárok. A szegmens legnagyobb nyertese a Moto Guzzi volt, akik ennek az emelkedő értéknek a 25%-át adták ki. A márkán belül is a V85 TT népszerűsége az, ami igazán kiemelkedik, ugyanis ezt az eredményt javarészt a középsúlyú túraendurójuknak köszönhetik. De a vártnál többet értékesítettek RSV4-ből (noha nem nálunk) és a belépőszintű SX 125-ből.
A robogók piacán 8,1%-os emelkedést könyvelhettek el. A legnépszerűbb modelleknek az MP3, a Liberty és a különböző kivitelű Vespák bizonyultak. A csoport értékesítései elsősorban Ázsia és a csendes-óceáni térségben (14,5%), valamint Észak-Amerikában (23,7%) érhető tetten.
A Piaggio-csoport további emelkedésre számít 2020-ban. Az év legnagyobb várományosa az Aprilia RS660, amihez igazán nagy reményeket fűznek világszerte. Talán joggal.
Ne feledd, a járvány ideje alatt a lehető legjobb dolog amit tehetsz, ha otthon maradsz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »