A pihenőnapot követő, hetedik szakaszra egy súlyos tragédia nyomta rá a bélyegét. Korábban már írtam, hogy Paulo Gonçalves az egyik legpechesebb versenyző a Dakaron és többek között az egyik kedvencem, mert a nehézségek ellenére sohasem adta fel… egészen a tegnapi napig … 🙁
A 8-as rajtszámú motort hajtó portugál Paulo Gonçalves 09:42-kor még a negyedik helyen motorozott, 276 kilométert már megtett a mért szakaszon. 10:08-kor a szervezőkhöz egy riasztás érkezett. Azonnal indították a mentőhelikoptert, ami 10:16-ra a helyszínre ért. A versenyzőt eszméletlenül találták – vélhetően egy hirtelen szívmegállás következményeképp. A helyben történő újraélesztési erőfeszítéseket követően Paulo-t helikopterrel a Layla kórházba vitték, ahol később bejelentették halálhírét. A 40 éves Paulo Gonçalves a 13. Dakarján vett részt. 2006-ban indult először és négyszer végzett az első tízben, beleértve kiváló teljesítményét 2015-ben, mikor második lett. 2013-ban cross-country rally világbajnokságot nyert. Az egész Dakar közösséget mélyen megrázta a tragédia és őszinte részvétét fejezi ki családjának és barátainak. A tragédia miatt a motoros és quados versenyzők számára a 8. szakaszt – amely egy körverseny, céljának helye megegyezik a rajtjáéval – törölték.
A pihenőnap utáni napon az idei futam leghosszabb, 546 kilométeres mért szakasza várt a versenyzőkre. A speciál mellett még további 195 kilométert kellett megtenni, hogy a nap végére a fővárosból, Rijádból Wadi Al-Dawasirba érkezzen a mezőny. Az útvonal jórészt a homokról és a dűnékről szólt, ahol valóban nagy sebességgel lehetett haladni.
Kevin Banevides túltette magát a 6. szakasz “élményein”, amikor is a motorja beadta a kulcsot és ezzel búcsút inthetett a bajnoki törekvéseinek. Bár összetettben nem győzhet, tegnap legalább megszerezte első szakaszgyőzelmét az idei versenyen. Az argentin versenyző 1 perc 23 másodperccel előbb végzett az elszámolásban, mint Joan Barreda Bort. De csak azután, hogy visszaadták neki a kiesett időt, amit Gonçalves mentésénél töltött. Ő ért ugyanis a baleset helyszínére elsőként, majd őt követte Toby Price és Stefan Svitko. Egy ilyen helyzetben nem számít a verseny és a helyezés, mindenki megáll, ha látja, hogy egy versenytárs bajban van. Leghosszabb ideig Price és Svitko maradtak a helyszínen – de az ott töltött időt természetesen nekik is levonták eredményükből.
Másodikként Joan Barreda Bort, harmadikként az osztrák KTM-es Matthias Walkner zárta a hetedik napot. Ricky Brabec ötödik lett, ezzel továbbra is stabilan tartja összetettben az első pozícióját. Az összetett éllovas ismét csúcs-teljesítményt mutatott, csupán 3 perc 29 másodperccel maradt le Joan Barreda Bort-tól. Az amerikai teljesítménye idén az egyik legkiegyenlítettebb. Ő kezdte elsőként a szakaszt, így nem is számított arra, hogy nyerni fog, de megpróbált kevés időt veszíteni. 161 kilométer után Barreda utolérte, aztán a nap hátralevő részében már leginkább együtt haladtak a célig.
Toby Price hetedikként fejezte be a napot, 1 óra 23 perccel volt lassabb Barredánál. A chilei Pablo Quintanilla sem tudott lépést tartani Hondás vetélytársaival. A bal kezénél pár napja íngyulladással küzd, aminek a gyors, rázós szakaszok – mint a hetedik is – egyáltalán nem tesznek jót. A fájdalmai ellenére bízik benne, hogy a verseny második részét még ki fogja bírni.
A legjobb kezdő dakaros címért ketten küzdenek jelenleg. Az egyik a cseh Martin Michek, aki sok éves motokrosszos karrierje után idén megpróbálkozott a terepralival. Eddig hibátlanul ment, és csupán 37 másodperc választja el a négyszeres spanyol enduro-bajnok Jaume Betriu-tól. Lassan mind a ketten a Top10 felé közelítenek!
A Dakaron minden versenyzőnek megvan a maga története és célja, hogy miért áll rajthoz. Mick Extance sztorija sem mindennapi. Az 56 éves brit versenyzőnél 2017-ben agydaganatot diagnosztizáltak és orvosai úgy vélték, 99% a valószínűsége, hogy vak lesz, amikor a műtétből felébred. Csodák azonban még mindig történnek, a jóslat nem vált be. Extance pedig alig várta, hogy visszatérjen a Dakarhoz, amelyen 2002 és 2009 között már hét alkalommal indult. Jelenleg a 90. az összetettben. Versenyének célja a bizonyítás, hogy soha nem szabad feladni a reményt!
Javier Vega Puerta és Sara García már a második évben indulnak együtt a Dakaron. A két spanyol motoros civilben egy pár és céljuk, hogy együtt fejezzék be a Dakart az Original by Motul kategóriában. Tavaly csak Javier jutott el célig, de ezúttal mind a ketten versenyben vannak. Küzdelmeiket a média is figyelemmel kíséri, sok belső kamerás felvételt készítettek, ahol nyomon követhetjük, hogyan támogatják, buzdítják egymást.
Gyenes Mani továbbra is brillírozik az Original by Motul kategóriában. A román színekben motorozó tapasztalt magyar pilóta összetettben már a 31. helyen áll, tetemes előnnyel a második helyezett francia Florent Vayssade-dal szemben. A szerbiai magyar Saghmeister Gábor pedig tegnap a 95. helyen ért be és így összetettben is ugyanezt a pozíciót foglalja el.
1. | Kevin Benavides(Honda) |
2. | Joan Barreda Bort (Honda) |
3. | Matthias Walkner (KTM) |
… | |
31. | Emanuel Gyenes (KTM) |
95. | Saghmeister Gábor (KTM) |
1. | Ricky Brabeck (Honda) |
2. | Pablo Quintanilla (Husqvarna) |
3. | Jose Ignacio Cornejo Florimo(Honda) |
… | |
33. | Emanuel Gyenes (KTM) |
95. | Saghmeister Gábor (KTM) |
A részletes, időeredményeket is tartalmazó táblázatot itt találod.
Az egymást követő utóbbi hat évben a pihenőnapot az Atlanti óceán partján, Dakhlában tartja a fizikailag is Dakar felé futó verseny. A félidőben levő szünnapon a csapatok és a versenyzők egyaránt esélyt kapnak, hogy erőt gyűjtsenek és rendbe szedjék a járműveket. A jól megérdemelt pihenést a kellemes hőmérséklet és napsütés segítik. A mai naptól pedig már Mauritániában folytatódik a verseny.
fotók: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »