Miről ismerszik meg a Harley-Davidson? Klasszikus cruiser formákról már aligha beszélhetünk és manapság már nem óvatosan tapogatózik az amerikai gyár, hiszen még túraendúrót is kínálni fognak hamarosan. A 45 fokos hengerszögű, léghűtéses V2-es hajtóműről talán? Az a hajó is már elment már régen. De a hamisítatlanul amerikai gyártás illúziója sem áll ma már meg a lábán. Akkor pedig miért lenne szentségtörés egy kifejezetten kisköbcentis motort gyártaniuk HD logó alatt az ázsiai piacra? Semmiért az égegyadta világon. Különösképpen azt figyelembe véve, hogy a legendás gyártónál évek óta érzik, hogy nagy a baj. Hiszen most még sokunk szíve megdobban a klasszikus vonalakat látva, de az utánpótlás terén úgy tűnik, hogy koránt sem rózsás a helyzet.
Így a Harley-Davidsonnak új utakat kell keresnie ahhoz, hogy fennmaradjanak és továbbra is ki tudják szolgálni azon egyre kevesebbeket, akiknek a HD nem csak egy opció, hanem a szívügyük. A drasztikus változások egyik futára lehet az, amit a Young Machine nevű japán oldal megszellőztetett. Azokra a srácokra érdemes figyelni, mert japánban nagyon tűzközelben vannak és azok a “pletykák” amiket ők hoznak le, azoknak többnyire van alapjuk.
A jelenleg tárgyalt motor egyébként a kisebbként értékelt kategóriák egyik stílusos aduásza lehetne, de az előzetes hírek arról árulkodnak, hogy ezzel a géppel csak az ázsiai piacot lövik be. Az erőforrás 500 köbcentiméter és a megszokott kettő helyett egyhengeres. A fejlesztéshez az indiai TVS gyárral álltak össze, azokkal a fiúkkal, akiknek a segítségével a BMW is összehozta a G310 modelleket. Az ülést láthatólag nem hosszú utakra tervezték, a megállásról pedig szimpla tárcsafék gondoskodik – talán ByBre. Ti mit gondoltok? Elférne a legkisebb Harley a hazai utakon is?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »