“Jómagam pusztán ésszerű érvek miatt döntöttem úgy, hogy bár korlátlan A-s jogsim van, első motornak egy nyolcadliterest veszek. A használtan beszerzett, de kiváló állapotú néhány éves Honda CBF125 mellett döntöttem. Így maradt pénzem normális és teljes motoros ruhára és sokkal több kilométernyi túrázásra. A kis egyhengeres motor ugyan “csak” 80-90-es utazót enged meg, viszont így sokkal többet látok a tájból és az alig több mint két literes fogyasztás sem elhanyagolható.
Ebben a szezonban már nagyjából 12 ezer kilométert motoroztam saját gépemmel. Így nagyon örültem, amikor Macko felajánlotta egy fél napos gurulásra az enyémmel megegyező kategóriájú Benellit. Kíváncsi voltam, milyen területeken lesz jobb és mikben marad el a Hondámtól. Nos, a megjelenését mindenképpen első helyen kell kiemelni. Persze, a lámpában felfedezzük az MT125-öst vagy a tankban az YZF125-öst, de ettől még a BN125 formavilága csillagos ötöst érdemel!
Az üléspozíció nekem túl függőleges hátat eredményezett, viszont annyira “benne” ülsz a motorban, hogy alacsonyabb motorosoknak ideális lesz. A széles kormánnyal jó volt vezetni is a motort, de a tükrökben látott kép is tökéletes: holttér nélkül érzékeltem bennük mindent. A motor kevésbé jött be: a saját Hondám erősebbnek érződik. A Benelli blokkja magas fordulaton ugyan jobban megy, de éppen alacsony-közepes tartományban érezhetően gyengébb. Az enyém itt jól tetten érhető módon nyomatékosabb.
Amiben nagyon tetszett még, az a nagymotoros hatása. Igazi, komoly gépnek tűnik, többet mutat mint egy átlagos 125-ös. A kombinált fékkel biztonságos érzés volt lassítani és az is nagy előny, hogy itt hátul is tárcsa van. Az állítható fékkar, a vészleállító, a fénykürt, az elakadásjelző mind nagyon fontos – és itt megvannak. A digitális műszerfal is nagyon gazdagon felszerelt, a fokozatkijelző kimondottan tetszett rajta.
Mivel szeretem tisztán tartani a motoromat, nekem nagyon tetszett a teljesen burkolt hátsó sárvédő-ív. Ameddig a CBF125-nél egy esős motorozás után bizony nehéz a piszkot eltüntetni erről a részről, itt ugyanez sokkal könnyebb. Ahogy a futómű is jobb: a fordított teleszkópok és a központi rugóstag is jobb komfortot és úttartást nyújtott. Mindezzel együtt mégsem cserélném le rá a Hondát – ameddig 125-ösöm lesz, én már maradok ennél. És még sok kilométert szeretnék megtenni és sok motoros élményt szerezni vele!”
Már csak a pontozásos- és szöveges értékelés és a részletes műszaki adatok vannak hátra. Ezeket mind megtalálod az utolsó oldalon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »