A közepes szupersport szegmensben komoly változások zajlanak. A jelenleg foghíjas kategóriáról talán kiderült, hogy mégiscsak kell. A Kawasaki is élesztgeti a ZX-6R projectet, de az Aprilia is rádöbbenhetett, hogy óriási lyuk tátong a motorjaik között. Jelenlegi kínálatukban ugyanis nemhogy sportmotor, de egyáltalán középtartományban legfeljebb a Shiver és a Dorsoduro 900 található náluk. Már amennyiben egy majdnem literes gép közepesnek tekinthető – szerintem egyáltalán nem.
Az új hírek azonban arról árulkodnak, hogy az Aprilia fejlesztésért felelős részlege bele készül tenyerelni a helyzetbe. Ugyan nem pont abban a formában, amire sokan számítanak és várnak. De azért akad jó hír: ugyanis az RSV4 blokkját vették alapul a fejlesztéshet. Érzékeny lelkű olvasóinkat azonban jobb, ha most felkészítjük: horror következik. A nagysikerű V4-es erőforrást megcsonkítják, szétfűrészelik, miszlikbe aprítják. Na ez utóbbi talán túlzás, de tény, hogy két henger amputálásával faragnak belőle közepes motort. Ráadásul nem is hagyják meg a V elrendezést, hanem a két hátsó eltüntetésével lesz belőle egy konszolidált sorkettes gép.
Természetesen a kategórián belül ez egy kívánatos, jól használható eszköz lesz, csak egy kicsit vérzik a szívünk. Az újdonságot 2020-ra várhatjuk, és az Apriliához méltóan penge futóművel és kompakt, könnyű vázzal érkezik majd. Mindemellett várhatóan felvértezik majd annyi elektronikával, amennyivel manapság csak illik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »