A sorozat első részében rengeteg fontos információt ismerhettetek meg a motorszállítással és a helyes rögzítéssel kapcsolatban. (Igyekszünk elkerülni az ismétléseket, így – ha még nem tetted – mindenképpen nézd meg az első epizódot!) Ott szándékosan egy burkolatlan Honda CBF500-at kötöttünk le a MotorAngel speciális utánfutóján – a téma ezzel azonban közel sem lett kivesézve. Most, a második részben egy burkolt sportmotort tanulunk meg rögzíteni, ráadásul egy teljesen általános futót használunk. Itt megint nagyon sok dolgot ronthatunk el, érdemes odafigyelni!
A feltoláshoz most is hasznos segítséget hívni, de nem mindegy az sem, min juttatod a platóra a paripát. Jó esetben tudsz szerezni egy rácsos vagy egyéb fém rámpát. Ha szerencséd van, ezt be is tudod akasztani a futó végén levő zártszelvénybe – de lehet, hogy a zsanéroktól ez nem sikerül. Ilyen esetben gyorskötözőkkel vagy spárgákkal – vagy bármivel – rögzítsd! Amennyiben éppen rajta van a vas és lecsúszik, nagyon csúnya vége lehet a történetnek.
Amennyiben semmilyen segédeszközt nem tudsz szerezni a feltoláshoz, de vagytok hárman, egy alacsonyabb platóra még mindig fel tudjátok emelni a motort. Főleg, ha az nem egy ólomsúlyú darab. Ilyenkor egyikőtök tartsa hátul az egyensúlyt, ketten pedig az első teleszkópok aljánál, majd a lengővilláknál könnyen fel tudjátok tenni. De soha ne lehajolva, görbe háttal emeljetek, hanem leguggolva, combból!
Nagyon fontos figyelni a plató állapotára. A hirtelen kölcsönbe szerzett utánfutó deszkája is lukasra volt korhadva, de ahol szemre jónak tűnt, helyenként ott is papír vékony volt az anyag. Ha egy ilyenre csak rátámasztod a kis felületű oldalsztendert, az akár be is szakadhat – és simán gallyra is vághatsz egy gyári oldalidomot. Ami nem olcsó… Inkább tegyél alá egy vastag deszkát, ameddig az első spanifereket befűzöd.
Itt is fontos kitérni rá, hogy a motort soha ne kösd le oldalsztenderre támasztva! Az nem erre van méretezve – éppen elég neki a motor tömege. Az erő, amit a hevederek megfeszítésével pluszban rájuk rósz, nagyon könnyen végzetes sérülést okozhatnak.
Egy mezei futón sokkal nehezebb kötni, mint egy speciális eszközön. Nem véletlen, hogy a MotorAngel által használt valamennyi cucc agyig van rakva rögzítési pontokkal. Ráadásul a sima utánfutó sima platóján könnyen elcsúszhat oldalra az első kerék. Mivel pedig a sportmotor áramvonalas idomzata alatt kivezetett spaniferekkel nem fogsz tudni oldalirányba rögzíteni, fontos az első tengelyt nem csak lefelé, hanem jobbra és balra is megkötni.
Hátul is inkább a két oldalra kösd meg a gépet, mert csak így lesz kellően fix. Hogy milyen egyéb pontokon tudsz rögzíteni, és mi az amit nagyon fontos kerülni, azt megtudod a videós sorozat második filmjéből. Amely ismétlést nem fog tartalmazni az elsőhöz képest, új információt annál többet!
Motorszállítási segédletünk ezzel a résszel sem ért még véget, folytatni fogjuk egy nagyrobogó lekötési útmutatóval, amely egyúttal a furgonban szállítással kapcsolatos tudnivalókat is bemutatja majd. Végül egy mega-cruiserrel fejezzük be, mert ott ismét fontos információkkal gazdagodhatsz.
A film elkészítéséhez a bemutatómotort a Yamaha Harmati biztosította, amelyet ezúton is hálásan köszönünk. Hamarosan folytatjuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »