Az amerikai közlekedésbiztonsági igazgatás (National Highway Traffic Safety Administration) nevét biztosan megtanulták a BMW központban az utóbbi időben. Idén ez már a negyedik visszahívás miattuk, így kezdek azzal a gyanúval élni, hogy egy itthoni bürökrácián nevelkedett hazánkfiának eshetett ott le valami vezetői pozi. Először az R1200GS-ek vándoroltak vissza az első villájuk miatt, majd több típusnál úgy találták, hogy a reflektor nem megfelelő. Aztán elővették a rendőrmotorokat, bár az tényleg kellemetlen, hogy a villogó használatával együtt nem működött a hátsó féklámpa. Végül pedig megérkeztünk a robogókhoz is, ugyanis a mostani visszahívás elsősorban a C650GT-t érinti. A visszahívás persze alapvetően nem rossz dolog, csak a gyárnak lehet most már kellemetlenebb, mint egy cipő alján maradt kavics.
Pontosabban ugye az elsőt. Hiszen a probléma azt érinti. A BMW legtöbb maxirobogója tudniillik olyan felnivel van szerelve, ami nem felel meg a DOT által kiadott szabványnak. A DOT a közlekedési hatóságot takarja. Tehát rájuk hivatkozva kaszálta el az NHTSA a BMW-t, mivel az így nem felel meg az előírásoknak. Ezt csupán azért írtam le, hogy lássuk, odakint sincsen kolbászból a kerítés, bár az összes nyűgjével együtt még mindig simán cserélnék közlekedésügyi bürokráciát velük. Az előírásokat viszont odakint nem csupán egy „mert csak” jellegű magyarázattal támasztják alá. A hivatalok attól tartanak odakint, hogy a nem előírásszerű felnire nehezebb megfelelő méretű gumit kapni, és ha nem olyannal találná felszerelni az egyszeri tulajdonos a robogóját, az megváltoztatja a menettulajdonságokat – és megnövekszik a baleset veszélye. Az európai tulajdonosokat a visszahívás értelemszerűen nem érinti.
Cimkék:
Akit érdekelnek az additív gyártástechnológiák, az bizonyára találkozott már a 3D fémnyomtatás lehetőségével. Üdvözlet a jövőben!
Elolvasom »Forgalmi dugók, egyre több motor, növekvő légszennyezés, számtalan baleset, és minderre a megoldás a motorkerékpárok kitiltása 2030-ig.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »