A BMW és a GS betűkombináció mára a világjárás és kalandozás szinonimájává vált. A fogyasztói szokások átalakulásával azonban a túra-enduro vonalból egyre inkább a túra kezdett érvényesülni, az enduro mindinkább háttérbe szorult. A HP2 Enduro egy vérbeli terepes bokszer volt, de ezt sajnos már nem gyártják. A helyén keletkezett űrt már több motorépítő műhely is próbálta pótolni. Ilyen volt például a Touratech gondozásában készült 1200 GS Rally, amelyet 2014-ben mutatott be a túrafelszereléseiről és minőségi kiegészítőiről ismert vállalat. Most azonban új nevet ízlelgethetünk, amely így hangzik: Rambler.
Az 1200 GS Rally leginkább a formatervről és az abból áradó Dakar-szagról szólt, idén viszont kezelésbe vették a vizes bokszert és egy valóban terepes élményekre kalibrált kétkerekűt dobtak a nagyközönség elé. Az R1200GS Rambler méltán hivatott továbbvinni és megjeleníteni azt a filozófiát, amelyet az erősen off-road orientált Touratech képvisel már a kezdetek óta.
Egy olyan off-road kalandmotor létrehozása volt a cél, amellyel egyszerre lehet egy fergetegeset csapatni terepen és kényelmesen eljutni a távolabbi randalírozások célpontjáig. A BMW Motorraddal folytatott kooperációban két prototípust is építettek, amelyeket a Touratech fővezére, Herbert Schwarz és egy társa fogtak vallatóra. A két változat csupán a színkombinációban tér el egymástól – az egyiken a német manufaktúra színei dominálnak, míg a másikon a BMW Motorsport trikolorja virít.
Mondhatni eléggé öszvér jószágról van szó, mivel a Telelever első futómű helyett normál teleszkópokon gurul a bringa. Így viszont a GS Rambler szíve valójában egy R1200R-ből lett átemelve, amelyet a túra-enduro R1200GS-ről származó kihajtással kombináltak. A futómű a Touratechtől származik és már ránézésre is komoly holmiról van szó. A számos módosításnak köszönhetően közel 50 kilogrammot lefaragtak a jármű tömegéből. Eléggé beszédes a K199 kódjel, amely alatt a típus fut.
Új idomokat is kapott a motor, amelyek szénszálas műanyagból készülnek és a vázat is megerősítették a kritikus pontokon. A benzintank alumíniumból készült, amely egyben teherviselő elemként is funkcionál. Ez kiegészül még egy műanyag tartályrésszel is, így összesen 18 liter benzint tölthetünk a Ramblerbe.
A teljesítmény változatlanul 125 lóerő, így az élmény és az egész napos vigyorfaktor garantált. A szett áráról és esetleges sorozatgyártásáról még nincsenek információk, de van egy olyan érzésem, hogy a tehetősebb nagyendúrós társaságok köreiben fogyóeszköz lehet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »