A Yamaha XV950 nagyon jól sikerült újdonságként söpört végig a világon tavaly – vélhetően valamennyi piacot figyelembe véve komoly szerepe volt a friss hangvillás modellek sikerességében. Már akkor nyilvánvaló volt, hogy mindenféle izgalmas építés fog belőle készülni – hiszen nem is titkoltan az eredeti alapváltozat szinte felkínálta magát erre a célra. Az alapjain létrejött egyedi motorok közül az anyacéget leginkább Marcus Walz munkája fogta meg – valljuk be őszintén, az ‘EL RATÓN ASESINO’ névre keresztelt masina valóban lélegzetelállító mestermű. Így aztán el is készült sorozatban gyártható testvére, az XV950 Racer.
A motor nem tér el attól, amelyet tavaly ősszel az amerikai piacon más néven ugyan, de már bemutattak. A Bolt C-Spec most megérkezett Európába, egy kis fejidommal és egy oldalsó rajtszám-plakettel kiegészülve sorozatgyártásba került. A fő változások az eredeti XV950-hez képest ugyanazok, amelyek már az őszi koncepciógépen is megfigyelhetők voltak: klasszikus csutkakormány került az egyenes cruiseres helyére, jóval hátrébb és magasabbra kerültek a lábtartók, nőttek a rugóutak és a szabadmagasság.
A műszaki jellegű módosításoknak mind ugyanaz a célja: növelni a motor bedönthetőségét. Amely így jelentősen nagyobb is lesz – ami magában foglalja a lényegesen komolyabb vezetési élményt. Amihez persze futómű is kell – így a Racer megkapja a cruiser magasabb felszereltségű, általunk is tesztelt R változatának külső tartályos, gázos hátsó lengéscsillapítóit. No meg persze szériában blokkolásgátlót is.
Azt hiszem, igazán izgalmas szériamotort alkottak a Yamaha tervezői a Yard Built pályázat koncepciójának a nyomán. Persze hagytak még kiteljesedési lehetőséget a további egyediségre törekvő tulajdonosoknak: már gyárilag is számos csinosító kiegészítő vásárolható a Racer ékesítésére ülésektől a kipufogóig – és nyilván az ilyesmiket gyártó cégek is kínálnak majd ezt-azt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »