A 2015-ös MotoGP futamok különlegessége, hogy a BMW is jelen lesz, ráadásul igen komoly felhozatallal. Első hallásra rendkívülinek tűnik a hír, nem is arra kell gondolni, hogy rajthoz állnának és összemérnék az erejüket Marquezzel. Nem versenyezni fognak, hanem a versenyeket biztosítják a járműveikkel minden kategóriában.
A BMW által felvonultatott járműpark nem piskóta: négykerekűként jelen lesz az M4, mint safety car, de a biztonsági személyzet is alaposan motorizált lesz az M5-ösökkel és az M550 xDrive kombijaikkal. Az orvosoknak egy dögös SUV jár, az X5M, de ezek nem is számítanak – az igazi nagy dobás az idei safety bike, amely nem más, mint egy átalakított S1000RR.
A műszaki alapok megegyeznek a sorozatgyártású modellével, tehát ugyanúgy 199 lóerős lesz, mint a mezei RR-ek. Azonban némi változatást is eszközöltek a motoron: a lábtartókat és a váltóasszisztenst a HP4-ről telepítették át. Manapság már nem jelenhet meg senki sem szénszálas műanyagok nélkül a versenysportban, legyen szó akár egy felvezető járműről is. Éppen ezért az oldalidomok és a farokidom is ebből a könnyű anyagból készült, nem mintha a dizájnon kívül sokat számítana ennél a BMW-nél.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »