Az irdatlan tömegben gyártott és eladott mopedekből vélhetően nagyon stabil gazdasági helyzetben levő Hero nem elégedett meg a hagyományos motorok között önmagában izginek tűnő – és az Eric Buell Racinggel közösen fejlesztett – Hastur bemutatásával. Az India AutoExpo-n kiállítottak egy minden porcikájában forradalmi koncepciót: az iON-t.
A megjelenésében is egészen elképesztő motort a jelenleg ismert leghatékonyabb lithium-air (Li-air, vagyis lítium-levegő) típusú akkumulátor látja el energiával. Azonban egy hidrogén meghajtású üzemanyag-cella is rásegít az elektromos hajtásra, így az iON a százas tempót öt másodperc alatt éri el, míg végsebessége 160 kilométer/óra. Mindehhez a gyári adat szerint egy közel 290 kilométeres hatótáv társul. Le a kalappal!
Az innovációk sora azonban még koránt sem ért véget. Elvetették a hagyományos gázkar használatát: gyorsítani a markolatra integrált puskaravasz-szerű gombokkal lehet, amelyek természetesen ride-by-wire rendszeren keresztül vezérlik a hajtóművet. Az elektromotorok fékezni is képesek, ilyenkor értelemszerűen energiát termelnek vissza. Az iON rendelkezik egy VSA (Variable Situational Awareness – változó helyzeteket felismerő) rendszerrel, amely többek között a ráfutásos baleseteket is segít elkerülni.
A végére pedig jöjjön még egy nagyon összetett újítás: a futómű. Semmilyen hagyományos elemet nem találunk benne. A Flex Axis felfüggesztés lényege, hogy a rugózó elemek feszességét menet közben nagyon gyorsan tudják módosítani, ugyanis a bennük levő folyadék sűrűsége feszültség hatására változik. Így nem csupán a menetkomfort, hanem a biztonság is nagy mértékben növelhető. Az M-Link kormányzás pedig egy indirekt módon működtetett irányítórendszert takar, amely mindkét kereket elforgatja a sebesség és a vezető által adott impulzus függvényében.
A koncepcióról semmilyen hosszú távú elképzelést nem tett közzé a Hero: sem terveiket az esetleges jövőbeli gyártással kapcsolatban, sem pedig egy várható árat (mondjuk az első nélkül a második eleve életszerűtlen is lenne). Ezzel együtt szerintem simán kitelik tőlük, hogy mindezt megvalósítják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »