Rengeteg motoros fiatalsága kötődik a kékes füstöt eregető keverékes motorkerékpárokhoz. A környezetvédelem nagy oltárán azonban ezek a pörgős kis füstokádók lassan elvéreztek, és a fiataloknak szánt nyolcadliteres belépő modellek terén is egyeduralmat szereztek a négyütemű blokkal hajtott vasak. A Cagiva azonban 2013-ra is kínál kétütemű erőforrással mozgatott 125-öst, amely ráadásul még mindig nagyon ütősen mutat!
A modellt ráadásul némileg fel is frissítették az idei modellévre. Az erőforrás maradt változatlan: az egyhengeres, 124 köbcentiméteres blokkot Dell’Orto VHST 28 karburátor eteti keverékkel – a legnagyobb teljesítmény 14,75 (mondjuk, hogy 15) lóerő 9’000-es főtengely-fordulatnál, a csúcsnyomaték pedig 14 Newtonméter 8’250-nél. A hatsebességes váltón és lánchajtáson keresztül a hátsó kerékre érkező erő a négyütemű vetélytársaknál magasabb, akár 128 kilométer/órás végsebességig gyorsítja a Raptort, és ha becsülettel forgatja a pilóta a blokkot, biztosan gyorsulásban is felülmúlja környezetbarát versenytársait. A 2013-as modellen változott a kipufogórendszer, illetve kiugróan igényes a futómű is: elöl 40 milliméteres fordított teleszkópok, hátul állítható előfeszítésú Sachs rugóstag található. A fékek a Brembotól érkeztek: a Serie Oro sorozatú lassítóberendezés elöl két dugattyúval harap a 320 milliméteres tárcsába, míg hátul a 230-ast egy dugó szorítja össze.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szia!!!
Engem érdekelne ez a motor, voltmár125-ösöm, de cserélnem kellett és mivel még nem tudok nagyobbra váltani, ezért valami komolyabb 125-öst szeretnék választani és ez a motor fel keltette érdeklődésemet. Az után érdeklődnék, hogy nem tudsz valami információt a motor áráról, hol lehhet megnézni vagy hogy mikor érkezik meg hazánkba, mert hiába kerestem, semmit sem találtam, még használtat sem.
Előre is köszönöm: Lacerta
A 125-ös 2T Raptor nem új modell, a tavalyihoz képest csak a kipufogó és a hátsó rugóstag terén változott tudtommal. A magyarországi forgalmazás nehezebb kérdés… Egyéni import szóba jöhet nálad?
A Cagiva olasz honlapja szerint ezek a hazai kereskedők foglalkoznak vele.
Igen, ezt oldalt megtaláltam, de sajnos, az ott megadott elérhetőségek fele már nem létezik, bele értve, a telefonszám, minden. Ami elérhető,ott viszont nem található ez a típus.
Ha nagyon muszáj természetesen megoldható egyéni import, de nem szerretnék több száz km-t utazni, csak azért, hogy egyáltalán élőben láthassak, és kipróbáljak egyet, és ne adj isten valamiért nem tetszene.
Legalább ezt a részét szeretném itthoni körülmények között megoldani, de még sajnos, egyet sem találtam határainkon belül….
“…a csúcsnyomaték pedig 14 newtonméter 8.250-nél”
Engem jobban érdekelne mit tud alul, mert a kétüteműnél sajnos nem olyan nyílvánvaló ez, bár a köbcentihez mérten nincs felpiszkálva, kb hozhat egy etz szintet, ami elég jó….
Amúgy tetszik külsőleg, bár a hangja miatt sose vennék ilyet, na meg a fogyasztás, élettartam…és a füst, sose nosztalgiáznék ezekért.
“Akár 128Km/h végsebesség..”
Ekkora teljesítménnyel mára a négyüteműek is tudnak ennyit kb, gyorsulni jobban tud ez tény.
Én akkor is utáltam a 2T-t amikor volt, 50 éve ki kellett volna pusztulniuk…