Érdekes módon mindig az autósok akarják bebizonyítani, hogy igenis le tudják győzni a motorokat. Elvben helyzeti előnyben vannak, hiszen kettő, de akár négy keréken tudják az aszfaltra juttatni erejüket, a motor viszont mindig csak egyen. A tömeggel azonban nincs mit kezdeni, ha egyszer jelentős többletet kell belőle mozgásba lendíteni, mindig hátrányba kerül az autó. Ilyen összecsapásból láttunk már BMW S1000RR-t 700 lovas Corvette ellen egyenes reptéri betonon, ugyanazt a motort házon belül megmérkőzni egy M3-mal versenypályán, vagy éppen Ducati 848-ast Mercedes C63 AMG ellenében közúton.
A mostani összecsapás egyik főszereplője a Ducati 1199 Panigale az egyik legizmosabb superbike, hiszen a versenyben részt vevő példány pilótája 192 lóerővel gazdálkodhatott. Ezúttal egy Porsche GT2 RS állt ki ellene, amely persze nem széria állapotban vette fel a harcot: 611 lóerőt mutatott alatta a fékpad. A helyszín ezúttal egy igazi drag-aréna volt, a végeredmény pedig… Na lássuk!
A Santa Podban található aréna ragadós aszfaltja nagy segítség volt mind a két járműnek, a végeredmény azonban így is a szokásos lett. Annyit azért tegyünk hozzá a teljesség kedvéért, hogy Tóth Zoli tavaly augusztus 20-án a teljesen szalonállapotú S1000RR-rel a lényegesen kevésbé tapadó kunmadarasi betonon bő három tizeddel gyorsabb volt, mint itt a Ducati…
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A motorkerékpár-ipari pletykákból azt lehet sejteni, hogy számos gyártó visszahozza palettájára a 400 köbcentis sportmotorokat. Szép régi-új világ jön?
Elolvasom »A képekre pillantva tuti hogy senki nem ismeri fel, miből épült ez a szerkezet. Pedig van hab is a tortán: éppen eladó!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »