A sorozat korábbi részei a sorszámokra kattintva érhetők el: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. és 18. epizód.
Újra itthon. De jó is a motor felett aludni (egy szinttel). Motor! Mert mostantól talán nevezhetem már motornak, legalábbis a formai állapota alapján. Ugyan menni nem tudott még Csabitól eljövet, de a hazaérkezés után két héttel ez már egy kitűzött cél volt. Menni vele legalább 5-6 métert önerejéből. Mindegy milyen műszaki körülmények közt, de önjáró legyen a motor. Ezt annyira kőbe véstem magamnak, hogy ki is tűztem azt a vasárnap délutáni időpontot, amikorra meghívtam Mackot, Csabit, és a családot is behergeltem az eseményre.
Elmesélni is nehéz mi munka zajlott a műhelyben. Esténként előfordul, hogy tízkor a feleségem szólított fel, aludnom kell a holnapi munkaképességhez. A köztes hétvégén ráadásul kis osztálytalálkozót is tartottunk. (Korábban szerveztük le erre az időpontra.) Szándékosan nem ittam 3-4 korsónál többet, és a korai búcsúzásom mellé abban is megegyeztünk a fiúkkal, hogy akkor hiszik el, hogy hajnalig szerelni fogok, ha küldök magamról egy MMS-t hazaérkezéskor, és egyet hajnali fél egykor is. Megtettem.
Sok apróság készült el a két hét alatt, olyanok mint oldaltámasz, lábtartó, váltókar, aksitartó, vízhűtő, kormányütköző, a sárvédő felfogatása, maga a kormány, és még hasonlók. Néhányuk elkészülte után össze is írtam Csabinak, illetve egyben magamnak is a hátralévő feladatokat aszerint csoportosítva, melyek az elengedhetetlenek a próbakörhöz, és melyek a kevésbé fontosak, vagy amikben kompromisszumos megoldás is elfogadható az első méterek megtételéhez. Nézzük ezt a (nem rövid) listát.
Ami a próbakörhöz is kell:
– Kormány megépítése (lehajlítás, hegesztések);
– Villanyakra alul a kormány elfordulás ütközőnek a karimát felhegeszteni (én már elkészítettem);
– Motortartó bakokra a pótlást felhegeszteni (már legyártottam);
– A váltót merevítő bakhoz egy rúd legyártása esztergán (lásd a rajtoz lentebb), hozzá a rögzítő fülek felhegesztése a vázra, valamint a leszerelhető tartók kialakítása (fülek legyártva, a tartókat nem tudom előre gyártani, a kész rúd ad méretet nekik);
– Fék-oldalon a fékrudat tartó fülek vázhoz hegesztése, a rúdmerevítők hegesztése;
– Hátsó sárvédő tartón lehegeszteni a menetszár-toldókat a sárvédőhöz;
– Akkutartó konzol végleges kialakítása, vázhoz hegesztése (egy mintát gyártottam, csak le kellene utánozni komolyabb anyagból;
– Akkura egy doboz gyártása (én hétfőn szabok rozsdamentes anyagból 5 oldalnak való lemezt, azt kellene élhegeszteni, annyira szépre, hogy utána polírozással véglegesíthető legyen (ez ráér a próbakör után is);
– Lábtartók és rajta a karok rozsdamentes hegesztése (csak polírozás lesz utómunkának);
– Hátsó ülés tartójának kialakítása, lehegesztése olyanra, hogy ülés helyett doboz is rögzíthető legyen rá (ez ráér a próbakör után is);
– A termosztátháznál a lábnak egy hővédő félkörív lemez gyártása (javasolt rozsdamentesből, hisz nem lehet festve az állandó dörzsölés miatt, lekopna – ez is ráér a próbakör után);
– Víz visszatérőben a rézcsövet lefordítani, a jelenlegi 90 fokos idom helyére egy nyomásmérő órának menetes csatlakozót kialakítani (mini órát esetleg te tudnál szerezni, nyomást és hőfokot kell mérnie);
– Hűtőn az előre menő csonkot kicsit elfordítani – ez aluhegesztést igényel (talán ráér a próbakör után is);
– Hűtőn és a termosztát-házon lévő lyukakba valami csavar vagy óra vagy egyéb keresése az elzárás érdekében;
– Tank (ez biztosan ráér a próbakör után is);
– Hátsó keréken a korábbi hegesztések AWI-val való simítása szépre (ez talán ráér a próbakör után is);
– Tágulási tartály felfogatásának kialakítása, menetének alkalmassá tétele a motorhoz (csőcsatlakozás).
Amik pedig biztosan ráérnek a próbakör utáni időben:
– Hűtőmaszk kialakítása;
– Hátsó lámpa, rendszámtábla-tartó kialakítása;
– Indexek elhelyezése (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Logo kialakítása, elhelyezése (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Elektronika helyének kialakítása (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Elektronika tervezése, gyártása;
– Légszűrő (csatlakozásának) kialakítása;
– Kipufogó
– Motorállvány lehajlítása félcolos csőből, két kicsi kerékkel;
– Utas lábtartójának kialakítása.
A második oldalon elkezdem szépen kipipálgatni a felsoroltakat. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jelentem, ma mentem a Dairallal. Nem is keveset, jól bemotoroztuk Zoli kisvárosát. Teszteltük aszfalton, murván és földúton, kipróbáltuk az utazó- és a végsebességét. Van még mit faragni rajta, de összességében annyira jó motor lett (úgy egyben nézve az egészet), hogy az tényleg minden létező elismerést megérdemel.
Úgyhogy nem hogy túl nem lőttem a célon a cikk címével, hanem szerintem még mértéktartóan is fogalmaztam! :-)))
Amikor elkészül a VAS, szerintem egy nagyon különleges, érdekes és teljesen használható motor lesz belőle. Hatalmas megtiszteltetésnek érzem az Onroad és a magam nevében is, hogy végig közvetíthettük ezt a folyamatot.
KÖSZÖNÖM!!!
Remélem készült róla anyag! Azért ez nem semmi!
Hát Zoli, ezidáig végig követtem a Dairal építést, és osztom a véleményed: Azt a kuuurva!!!!
Hatalmas meló, hatalmas elismerés érte!
Fogadjátok őszinte gratulációmat. Ez nem semmi!
Kedves Onroad olvasók, engem (is) olvasók!
No megszületett, megtette az első kilométereket, most még sok melóval még széppé is tehető.
Kiváncsi leszek sikerül-e legalizálni, forgalomba helyezni majd.
Eddig is sok munka volt vele, de ezután bizony még jó néhány munka óra van hátra a befejezéshez.Kitartás. Illő tisztelettel várom a folytatást.
Gratulálok!
Az élményt irigylem Tőled.
Minden tiszteletem!
A cím “kiverte nálam a biztosítékot”. Kérem Sárvári Zsolt főszerkesztő urat törölje regisztrációmat, nem kívánok e közösség tagja maradni a továbbiakban.
Viszontlátásra: Zachár János, alias fatengelyes
A címet én adtam. Itt rendhagyó (és az is marad, bár más oldalakon mindennapos lenne a hangvétele), viszont a cikk, az egész sorozat és Zoli rengeteg munkájának az eredményét, a negyedik oldalon látható videó hangulatát csak ez fejezi ki megfelelően. Szóval nem öncélúan született!
Úgyhogy haragudni csak rám tessék, Zolira ne. 🙂
Nálam meg ez az álszent hozzászólás verte ki a biztosítékot. Ne haragudj, szánalmas. Ha végigolvasod a cikksorozatot, neked sem a “teringettét” jut majd eszedbe. Részemről nagy gratula a motorépítőnek!
Csak és kizárólag e miatt a cikksorozat miatt regisztráltam az oldalra,hogy gratulálhassak a motorépítéshez!!!(amúgy rendszeres olvasó vagyok,de nem akartam hozzászólni)
Nem vagyok műszaki ember,így engem teljesen lenyűgözött a problémák megoldásának sokasága a kreativitás és általában az egész folyamat!
Mégegyszer szívből gratulálok!!!
Akinek meg a címmel van baja: igenis,”azt a kuuuurva!!!!”