Az Aprilia visszahívja a 2014-ben és 2015-ben gyártott Shiver 750 és a 2015-ös Caponord 1200-es motorjait az Egyesült Államokban. Az ok egy lehetséges (érdekes szó a szinte biztosra) biztonsági hiányosság a váltó kimenő tengelyén. Ez csak az USA területén 337 motorkerékpárt érint. Nem túl magas darabszám, de még mindig sokkal jobb, ha egy gyár vigyáz vásárlóinak biztonságára és inkább lecseréli a bizonytalanul teljesítő alkatrészt, mielőtt azzal valós balesetek történnének. Na de miről is van szó pontosan?
A U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) által kiadott dokumentum szerint a váltó kimenő tengelyén a szekunder hajtás első fogaskerekét rögzítő anyacsavar nem az előírásoknak megfelelően lett megmunkálva (anyagminőség?) a Chonging Qiutian Gear Co. nevű nem túl északnémetesnek hangzó beszállító által. Ennek eredménye, hogy a fogaskereket rögzítő csavar kilazulhat, ami a hátsó kerék teljes blokkolását idézheti elő. (Úgy alapvetően klasszul hangzik, igaz?)
Ugyanezzel a problémával hívják vissza Angliában is a két szóban forgó modellt, mivel a Vehicle & Safety Services Agency (VOSA) is a tengeren túli kollégákkal megegyező a következtetésre jutott. Ők annyival egészítették ki az amerikaiak megfigyelését, hogy a probléma kiteljesedése előtt rendellenes zaj hallatszik a kérdéses alkatrész felől. (Gondolom a lelazult csavar és főleg a meglazult kis lánckerék kiabálhat, hogy baj van.)
A két említett országban a kereskedők szakszervizei a jármű átvizsgálásával, majd a csavar cseréjével javítják a hibát. Sőt, amennyiben szükséges, akár a kihajtás tengelyét is cserélik a váltóban. Kíváncsian várjuk, hogy vajon itthon is lesz-e visszahívás a kicsi kínai fogaskerék hibája miatt? Az idén átadott motorokon pedig már nyilván alapból orvosolja a hibát a gyár. Ez annál is inkább lényeges, mivel esélyes, hogy a Shiver hazánkban idén igen kedvező árcédulával igyekszik magának vevőket szerezni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »