Érdekes irányba tart a járműipar. Mindent a minél inkább platformosított tömegtermelés és az olcsóbb gyártási eljárásokat támogató konstrukciók jellemeznek. Elég megnéznünk az autóipart: egy-egy nagyobb konszern azonos alapokon és erőforrásokkal igyekszik a lehető legtöbb márka-típus kombinációt piacon tartani – így a vevőknek “van választék”, nekik mégis egyszerűbb a gyártás. Vagy maradjunk nyugodtan a motorkerékpárok világánál: mára szinte az összes gyártónál eltűntek a V2-es erőforrások – pedig mennyien szerették/szerettük őket! Az ok sajnos itt is nyilvánvaló: egy soros kéthengeres blokkot olcsóbb előállítani, egyszerűbb szervizelni, jobban lehet hűteni – és így tovább. A 270 fokos elékeléssel persze igyekeznek a “V2 híveket” kiszolgálni. Mi meg elhisszük, hogy ez érzésre ugyanaz, mint a valódi kéthengeres V-elrendezésű blokk. Jó példa a megújult Africa Twin, vagy éppen a közeljövőben állítólag szintén sorkettessé váló új V-Strom. Na ebben a világban igazi üdítő kivétel, amikor valaki pont az ellenkező irányba indul, és új modellt dob piacra IGAZI V2-es erőművel! Erre mutat bizonyítékot tesztalanyunk, a Keeway V302C. Igaz, csupán 298 köbcenti mozgatja a kis kínai bobbert. Amely azonban sokkal többre lehet hivatott, mint azt elsőre – és sztereotípiákra támaszkodva – hihetnénk. Lássuk részletes és nagyon alapos bemutatónkat – amelyben ráadásként 125-ös kivitele is feltűnik.
Szóval kínai tervezés és gyártás ide, Harley-Davidson stíluselemek gazdag alkalmazása (csúnya szóval “másolása”) oda, a végeredmény meglepően jóra sikeredett. Persze a Kis Keeway V302C nem izommotor. Sokkal inkább egy racionális, mégis nagyon mutatós megjelenésű használati eszköz. Amelynek minden részlete egészen jól sikeredett. Persze nem szabad többet várni tőle, mint amennyit valóban kínál. De amit kínál, azt majdnem minden téren kiválóan teljesíti. Akinek bejön ez a stílus, de nem köbcenti- meg nyomatékfüggő, annak nagyon is kellemes kis társa lehet!
Egy 298 köbcentiméteres blokktól nem szabad többet várni – miután megnézzük a 30 lóerős csúcsteljesítményt és a 26,5 newtonméternyi nyomatékmaximumot, nyilván nem is várunk. Csakhogy a pici kínai V2-es sokkal kellemesebb társ az úton, mint amit a számok alapján hiszünk. Jó a vibráció, az érzet – és a remek erőátvitelnek hála jól is használható.
Személy szerint lényegesen kevesebbet vártam a futóműtől, mint amit nyújtott. Semmi extrát nem tud, de igen becsületesen teszi a dolgát. Egyáltalán nem komforttalan, és még kanyarodni is aránylag élvezetesen lehet vele!
Ezen az egy téren sikerült elég komoly kritikát megfogalmazni. Hiába jók a fékrendszer “számai”, az úton a tesztmotor nem hozta azt a fékhatást, amit vártam tőle. Persze ez lehet egyedi hiba is, sőt akár javulhat is egy alaposabb “bekopás” után – ahogy az a Benelliknél korábban gyakran előfordult. De én ennél jobb fékhatást várok 2022-ben!
Meglepetésszerűen kényelmes a vezető testhelyzete még a motorhoz amúgy nyilván nem passzolóan magas pilóta számára is. Alacsonyabbaknak egyenesen fejedelmi lesz! Az utas helyéről ugyanezt nem mondhatjuk el – azt nevezzük inkább jelképesnek! Amúgy meg a bobber stílusánál fogva nem a mindennapi használat csúcsa – viszont akinek ez tetszik, az nem is várja el tőle.
Aránylag vállalható az ár – hiszen ma már “olcsó motor” nagyjából nincs. Aki beéri a kis 300-as V2-essel, annak nem lesz magas az üzemanyag-számlája sem. Ami szintén szempont lehet, ha majd megszűnik a hatósági ár… Szóval mértékletesen, de élvezetesen és mégis sokat motorozni egészen ésszerű alternatíva lehet a kis V302C!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »