Két évvel ezelőtt nagy búcsúzó volt a 2007-ben még 750 köbcentis változatában bemutatkozó Aprilia Shiver 900, valamint a Dorsoduro testvérmodellje. Az Euro5 lenyomta az olasz V2-es fejét a víz alá. Most, bár hivatalos gyári megerősítés még nem érkezett, de a fotók tanúsága szerint visszatérnek. Egy nem is olyan apró csavarral: Gilera név alatt.
Az alábbi rejtőszínbe öltöztetett Shivereket egy szemfüles kínai motorrajongó fotózta. Ez pedig tökéletesen összepasszol egy régebbi hírrel, miszerint a Zongshen 900 köbcentis V2-es motorral kíván új életet lehelni a Gilera névbe. Akkor még csak úgy tűnt, hogy a Cyclone RA9 tanulmánymotor kapja meg a Shiver blokkot, de ami készen van, az mégiscsak készen van.
Álcafestés ide vagy oda, ez letagadhatatlanul két Shiver 900. Különbséget lényegében nehéz felfedezni. Pusztán a TFT-kijelző, valamint a Gilera brandelt fényszóró árulkodik a megújulásról. Kommüniké hiányában csak találgathatunk, hogy mi lesz a motor sorsa. Euro5-höz frissítik? Vagy megtartják úgy, ahogy van és más, enyhébb környezetvédelmi előírásokat tartó piacokra szánják?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »