A DesertX a Ducati első dedikáltan off-road optimalizált túraendurója, amivel igazából el lehet jutni közúton egy adott A pontból egy másik B pontba, de az igazi arcát – mármint ugye várhatóan – ott fogja megmutatni, ahol az aszfalt véget ér. Mert bár akadnak Multistrada kivitelek, amelyek mutatnak endurós jegyeket. De az azért mégiscsak egy másik játékszer.
A DesertX-et az új Monsterben is dolgozó Testastretta 11° blokk köré építették. A Ducati V2 blokkja a tereporientált túraenduróban 110 lóerőt ad le 9.250-nél, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 92 newtonméter 6.500-nál. Érdekes, hogy ez hozzávetőlegesen megegyezik a Monster specifikációjával. Az off-road optimális viselkedést leginkább a hat menetvezérlő program “Enduro” és “Rally” módjai között lesz érdemes kutatni.
Noha a blokk bejáratott darab, vázat újat terveztek a DesertX-hez, méghozzá olyat, aminek a megrajzolása során előtérbe helyezték, hogy ennek a motornak bizony terepen is helyt kell majd állnia. Ilyen felvezetés után teljesen természetes, hogy előre 21-es, hátra 18-as küllős kerekek kerültek.
A futóművet is ehhez mérhetjük. Előre 46 milliméteres, állítható KYB villák kerültek 230 mm rugóúttal, hátra pedig szintén KYB rugóstag került, 220 mm rugóúttal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »