Akárhogyan is kutatom az emlékeimet, nem találok arra a nézetre ellenvetést, hogy a Norton még a hazájában is annyira rétegmodell, hogy igazán csak a különc motorbuzik áldoztak pénzt valójában a vásárlásra (és minden tiszteletünk az övék), míg a legtöbbeknek a távolról rajongás öröme maradt. Meg a Triumph tulajdonlás, ha már mindenképpen hazafias érzelmeiket is kielégítve akartak motorkerékpárt vásárolni. Na ezen a pozíción szeretnének változtatni a márka fejesei.
Ez viszont komoly befektetéseket igényel. A kisüzemi termelésről a nagyok közé ugrani horribilis mennyiségű tőkét felemésztő folyamat. Csakhogy időközben a Norton brandet felvásárolta India talán legnagyobb motorgyártó óriásvállalata, a TVS. Ezzel pedig a szükséges pénzmag rendelkezésre áll a fejlesztésekhez.
És a jó hír, hogy ezzel John Russel ideiglenes vezérigazgató szerint élni is akarnak. A solihulli kicsi üzemből az Egyesült Királyság legfejlettebb egységét szeretnék varázsolni. Hozzátette, valószínűleg ez lesz a Norton legnagyobb szabású, legjobb gyára ami valaha megadatott nekik a történelemben. Ezzel egyúttal azt is megerősítette közvetetten, hogy hiába az angliainál olcsóbb indiai munkaerő, a Norton gyártása nem költözik el. Ezzel együtt a Commando széria gyártását is újra megkezdik, de első körben a már korábban beérkezett megrendelésekkel kell saját magukat utolérniük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »