Harald Spagl, a 2021-es R1250RT mögött álló projekt menedzser dinamikus túrázónak nevezte a motort egy nyilatkozatában. És akinek volt már szerencséje kipróbálni az 1250-es változatot, az ezzel címkével talán egyet is ért. A ShiftCam vezérléses bokszer köré épített túramotor nem pont olyan, mint amit a megjelenése sugallt, közel sem volt egy béna bálna. Az RT megjelenése 2021-től ezt az érzést valamivel jobban ki fogja fejezni. Talán a BMW-nél is érezték, hogy ehhez a karakterhez egy árnyalatnyival agresszívebb, hosszúkásabb formavilág illik. De nem a sziluett az egyetlen ami megváltozott!
Sőt! Az 1245 köbcentis, változó szelepvezérlésű bokszer ugye adott volt, az már a múlt évben bemutatkozott. Maradt a 136 lóerő és minden más paraméter ugyanúgy, ahogy arról a februári tesztünkben is olvashattatok. Az egyik legérdekesebb újdonság az a Bosch féle távolságtartó automatika. Ez alapvetően ugyanaz a radaros tempomat, mint ami a Ducati V4 Multistradába is kerül. A technológia lényege pontosan ugyanaz, mint ami a modern autókban már elterjedt. Azaz a tempomat használata közben 30 és 160 km/óra tempó között hozzáigazítja a sebességet a motoros előtt haladóhoz, ami például autópálya használat közben jelenthet kényelmesebb haladást. Azonban fontos megjegyezni, hogy aki ettől még ódzkodik, az ettől a funkciótól mentesen is kérheti a Dynamic Cruise Controlt.

A BMW-t korábban változatos kritikák érték az RT műszerfala miatt, amely 2014 óta egy kicsit megfáradt, így nem mindenkinek tetszett. Modern, 10,25 collos TFT kijelzős nagyképernyős tévére cserélték (és jelen írás szerzője nem tudja megállni, hogy le ne írja, hogy ezért éppen könnyeket hullajt, gyászolva a klasszikus, előző egységet). A menetvezérlő programok között helyet kapott egy „Eco” mód, a LED-es fényszórók alapáron járnak, opcionális kanyarfény lehetőséggel, valamint alapfelszereltséggé válik a kanyar-ABS. 2021-ben három színben érkezik. Fehérben, szürkés barnában és kékben.

Cimkék:
A Ducati bemutatta a vadonat új, V4-es Multistradába kerülő motorblokkot, amely a Granturismo nevet kapta és nem desmodromikus vezérlésű.
Elolvasom »Néhány kémfotó szerint kétpúpos benzinhordóval érkezhet a világbejárós túrákra szánt Yamaha Ténéré 700 Travel.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »