Sokkal bevettebb gyakorlat a motorgyártó vállalatoknál, hogy az azonos iskolához tartozó motorjaik közül először a nagyobb testvéreken jelenik meg a dizájnváltás. Ebben az esetben a 765-ös Street Triple után érkezik a liter pluszos mezőny csupasz ketrecharcosa, a várhatóan most már 1160-as Speed Triple. A britek előreláthatólag már idén télen megkezdik a típus felvezetését, 2021-ben pedig már a szalonokban lehet.
A motor nevében az 1050-es szám lecserélése 1160-ra nyilvánvalóan nem a véletlen műve. Nem mintha a jelenlegi széria 150 lóerős sorhármasával elégedetlenek lennének a vásárlók – persze tudjuk, ma már akár a 200-as ménes is dívik – de az Euro5 normák bevezetésére a gyártóknak lépniük kell. Ha pedig már növelnek a hengerűrtartalmon, akkor várhatóan többlet teljesítmény is érkezik. Az előzetes várakozások 170 lóerő körülre saccolják a nextgen blokk erejét.



Mindemellett az új Speed Triple 1160-asra növekedését a brit gyártó egyelőre nem erősítette meg, ipari pletykaként kezelendő. Olyan technológiai szóbeszéd, amit a mostani képeken látható blokk megváltozott felépítése, a megváltozott forgattyúsház vagy a kuplungfedél elhelyezkedése is megerősít. De kétségkívül megváltozik a váz vagy a dizájn is. És a kipufogó kialakítása is, amely eddig hátrafelé nyúlt, de a dob most a motorvezető jobb lábához került közel.

Fotók: rideapart.com
Cimkék:
A Princetoni Egyetem mérnöki karán olyan radar technológia alapú rendszert fejlesztettek, ami segítene elkerülni az eléfordulásos pillanatokat.
Elolvasom »Németországban gyakorlatilag ellehetetlenítené a motorozást az a javaslat, ami ellen több ezer motoros tüntetett az előző hétvégén.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »