Sokkal bevettebb gyakorlat a motorgyártó vállalatoknál, hogy az azonos iskolához tartozó motorjaik közül először a nagyobb testvéreken jelenik meg a dizájnváltás. Ebben az esetben a 765-ös Street Triple után érkezik a liter pluszos mezőny csupasz ketrecharcosa, a várhatóan most már 1160-as Speed Triple. A britek előreláthatólag már idén télen megkezdik a típus felvezetését, 2021-ben pedig már a szalonokban lehet.
A motor nevében az 1050-es szám lecserélése 1160-ra nyilvánvalóan nem a véletlen műve. Nem mintha a jelenlegi széria 150 lóerős sorhármasával elégedetlenek lennének a vásárlók – persze tudjuk, ma már akár a 200-as ménes is dívik – de az Euro5 normák bevezetésére a gyártóknak lépniük kell. Ha pedig már növelnek a hengerűrtartalmon, akkor várhatóan többlet teljesítmény is érkezik. Az előzetes várakozások 170 lóerő körülre saccolják a nextgen blokk erejét.
Mindemellett az új Speed Triple 1160-asra növekedését a brit gyártó egyelőre nem erősítette meg, ipari pletykaként kezelendő. Olyan technológiai szóbeszéd, amit a mostani képeken látható blokk megváltozott felépítése, a megváltozott forgattyúsház vagy a kuplungfedél elhelyezkedése is megerősít. De kétségkívül megváltozik a váz vagy a dizájn is. És a kipufogó kialakítása is, amely eddig hátrafelé nyúlt, de a dob most a motorvezető jobb lábához került közel.
Fotók: rideapart.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »