Ha két szóval akarjuk leírni, hogy mi a különbség a légzsákos és a légzsák nélküli motoros felszerelés között, ha azt biztonsági szempontból nézzük, akkor nagyon egyszerű dolgunk van: ég és föld. Az egyetlen baj, hogy a technológia rettenetesen lassan fejlődik, holott lassan húsz éve került be a köztudatba. Ennek következményeképpen pedig még mindig a motoros ruházatok legfelső polcain kell keresni. Pedig egy igazságos álomvilágban minden motorosnak alanyi jogon járna egy. Még ha tyúklépés is, de legalább lépés, hogy a Dainese Smart Jacket után az Alpinstars is előállt a saját, lényegében mindenhez felvehető légzsákos mellényével. Ez lett a Tech-Air 5.
Eddig a légzsákos ruhák rendszere alapvetően arra épült, hogy a motoros egy speciálisan kialakított kabát alatt egy légzsákos mellényt viselt, ami rendkívüli esetekben reagált. A felfúvódott ruha pedig hatékony védelmet nyújtott a kulcscsontoknak, a bordáknak és a törzs körül. Ebből a képletből a “speciálisan kialakított kabátot” vehetjük ki. Igaz, csupán részben. Ugyanis a mellényre bármilyen textildzsekit rá lehet húzni, amiben marad hely a légzsáknak. A rugalmatlanabb anyagú bőrdzseki már egy kicsit fifikásabb, abból kompatibilis kell.
Az Alpinstars légzsákos mellényében 3 giroszkóp és 3 gyorsulásmérő dolgozik azon, hogy a patronokat a megfelelő időpontban durrantsa el. A gyártó szerint pedig egészen konkrétan 95%-kal hatékonyabb nyeli el az ütközés során fellépő erőket, mint a passzív protektorok.
A mellény használata pofonegyszerű lesz. Felveszed, becipzározod, a mágnespántokat becsatolod és ráveszed a kabátod. Tartozik hozzá Bluetooth kapcsolat, aminek segítségével, a telefonodra felrakott Tech-Air App mindenféle érdekes dolgot mutat majd neked. A benne lévő lítium-ion akksiban 30 órányi kraft van és egy egyszerű USB-ről feltölthető.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »