Az előző nap ismét sziklás környezetben kezdődött. A Dakar versenyzői elhagyták az apró kövekkel borított területeket, majd 150 kilométernyi sziklás vidéken kellett áthaladniuk. Ezúttal hatalmas kőszirtek mentén vezetett az út, széles völgyeken keresztül, időnként szó szerint a szakadék szélén haladva. Amint a mezőny keleti irányba haladt tovább, ismét a homok került túlsúlyba a gyors szakaszokon, hatalmas sík területeken. Haradhot elérve megérkeztek az „Üres negyedbe”, ami majd a következő kétnapos maratoni szakasz színhelye lesz. 476 km összekötő és egy 410 km-es speciál szakasz, azaz összesen 886 km várt a versenyben maradt motorosokra.
Kevin Benavides nyitotta a speciál szakaszt, miután reggel a motorosok teljesítették a 450 km-es összekötőt. Az argentin versenyző 3 perccel indult Joan Barreda Bort előtt, akit 3 perccel később Matthias Walkner követett. Ricky Brabec Lucioano Benavides után ötödik indulóként kezdte meg a kilencedik szakaszt. Ez a rajtpozíció ideális volt mind az amerikai, mind Quintanilla és Price számára hogy az elöl haladók nyomait kihasználva előnyre tegyenek szert.
Pablo Quintanilla reggelre a második helyen találta magát az összetettben, kicsivel lemaradva Ricky Brabeck mögött. Ez tovább erősítette benne az elszántságot és a hitet, hogy végre elérheti a győzelmet, amire régóta vágyott. Pár napja tartó csuklófájdalmai ellenére Haradh felé haladva rákapcsolt, hogy végül megszerezze idei első és karrierje negyedik szakaszgyőzelmét a címvédő Toby Price előtt. Price szintén támadásba lendült, megpróbálta csökkenteni a közte és Ricky Brabec közötti különbséget az összevont értékelésben. Quintanilla a 244. km-nél található ellenőrző pontnál már 5 másodpercet vert Ricky Brabecre. Azonban nem csak ő próbált az élre törni. Barreda és Price is becsatlakozott hozzájuk. A négy harcos 32 másodpercen belül volt ennél a pontnál.
A tizedik Dakarján induló Laia Sanz jelenleg a legjobb női motorosként a 18. helyen állt a startnál. Ezzel ez eredményével 2 óra 52 perc volt a hátránya az első helyezettel szemben. A nap végére Joan Barreda a mért szakasz első felében kicsit túlhúzta a gázt, így egy óvatlan pillanatban eldobta a gépet. Szerencsére nem esett túl nagyot és hamarosan folytatni tudta a harcot a szakaszgyőzelemért.
156 km után Kevin Benavides érte el elsőként a 34 km-es neutralizációs szakaszt. Végig tartani tudta a tempót Joan Barredával és Matthias Walknerrel. Martin Michek és Jaume Betriu harca a legjobb kezdő dakaros címért továbbra is folytatódik. Jelenleg csupán 1 perc 24 másodperc a különbség a cseh versenyző javára.
Tíz óra körül egy fura jelenet borzolta fel a szervezők kedélyeit. A mért szakasz 76 kilométerénél egy csapat teve jelent meg az egyik kanyonban. a versenyzők biztonsága érdekében a szervezők egy helikopter segítségével el tudták terelni őket a versenyútvonaltól, így a mezőny résztvevői gond nélkül haladhattak tovább a számukra kijelölt úton.
Miután a negyedik szakaszon technikai probléma miatt kiszállt a rendes értékelésből a spanyol Daniel Albero Puig a Dakar Experience kategóriában folytatta a versenyt. A szakaszon azonban újabb probléma adódott. 131 km megtétele után a mért szakaszon beállt a Husqvarna motorja. Puig így légi mentést kért, ami egyúttal számára a verseny befejezését jelentette. A versenyző célja, cukorbetegként végigcsinálni a Dakart, sajnos immáron második évben nem sikerült.
A Sherco versenyzőiről eddig nem esett szó, bár a francia motorgyár az utóbbi időben újra erősen versenyképes gépeket dobott piacra. Az idei Dakaron nem nagyon tudtak az első tízben maradni. Igaz, Johnny Aubert a negyedik szakaszon a 7. helyen végzett, de később kiesett. Csapattársa Adrien Metge viszont még versenyben van. Összetettben jelenleg a 12. pozíciót foglalja el. Két sikeres befejezés után a Sherco TVS Rally Factory Team spanyol versenyzője, Lorenzo Santolino azonban biztosan nem fogja elérni a Dakar végcélját. Reggelre összetettben 16-ként indulhatott, de 350 km megtétele után az orvosi csapat segítségére szorult és feladta a versenyt.
Három szakasszal a vége előtt Gyenes Emanuel és Saghmeister Gábor is folyamatosan lépkednek előre mind az összetett, mind az Original by Motul kategória listáján. Mani magabiztosan vezeti a kategóriáját majd másfél óra előnnyel.
1. Pablo Quintanilla (Husqvarna)
2. Toby Price (KTM)
3. Joan Barreda Bort (Honda)
…
32. Emanuel Gyenes (KTM)
101. Saghmeister Gábor (KTM)
1. Ricky Brabeck (Honda)
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna)
3. Toby Price (KTM)
…
32. Emanuel Gyenes (KTM)
93. Saghmeister Gábor (KTM)
Az Africa Eco Race versenyzői számára könnyítést jelent, hogy általában nem kell hosszú összekötő utakat megtenniük az egyes speciál szakaszok között. Egy ideje a versenyt úgy szervezik, hogy a mezőny lehetőleg táborból táborba érkezzen. Ezért cserébe egy igen hosszú és bonyolult szakasz várt a vezetőkre és a járművekre. A Chami és Aidzidine közötti 478 km végig a hegyek lábainál futott. Ez a szűz terület szinte teljesen kihalt, nincsenek nyomvonalak, utak, csak a navigációs berendezések segítik a tájékozódást. A homokos területet dűnék és tevefüves részek tarkítják. A motoros tankoló zóna után – ami kb. félúton található – a versenyútvonal hozzávetőlegesen 80%-ban homokon és kisebb kavicsos terepen haladt tovább, majd rácsatlakozott az útra, ami a sivatag belsejébe vezető egyetlen mauritániai vasútvonallal párhuzamosan fut. A versenyzők ezután belekóstolhattak abba, ami a következő vár rájuk. Azaz az igazi mauritániai dűnékbe. A szakasz utolsó része már gyorsult, de továbbra is nehézségeket okozott a navigáció.
A terep igencsak szétzilálta a mezőnyt. A motorosoknál nagy időkülönbségek alakultak ki. Még Botturi is elvesztette a navigációs pontokat, és Lyndon Poskitt segítségét kérte a helyes irány megtalálásához. A legjobb teljesítményt az olasz motoros Paolo Lucci nyújtotta. Másodikként Botturi ért be, majd Ullevalseter.
1. Paolo Lucci (Husqvarna)
2. Alessandro Botturi (Yamaha)
3. Pal Anders Ullevalseter (KTM)
1. Alessandro Botturi (Yamaha)
2. Pal Anders Ullevalseter (KTM)
3. Paolo Lucci (Husqvarna)
Fotók: dakar.com / Africa Eco Race Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »