Van abban valami csodálatos, hogy az utóbbi években néhány gyártó elkezdte komolyan venni a kisebb köbcentis motorjaikat. Ennek pedig az az eredménye, hogy ma, 2019-ben kezdő motorosnak lenni sokkalta izgalmasabb vállalkozás lehet, mint sok évvel ezelőtt, amikor még bátran lehetett a zöldfülűeknek azt tanácsolni, hogy inkább vásároljanak egy használt MZ-t elsőre. Mára ezek az idők elmúltak, a kicsik egyszerűen izgalmasak lettek. A legjobb példa erre a KTM 390 Duke, ami izgalmas motorral, jó futóművel a legszendébb bölcsészlányból is simán belvárosi huligánt varázsol.

De hiába tartottuk számon kiváló kezdő vagy városi motorként. Amióta a KTM 390 Duke bemutatkozott az EICMA egyik standján, eltelt 7 hosszú esztendő. Az osztrák gyártó pedig úgy döntött, hogy ennyi idő pont elég volt, ideje megújulni!
A kis osztrák huligán szinte teljesen megújul. Új váz, új geometria, új lengővilla – azaz teljesen újragondolják a motort. Ráadásul úgy tűnik, hogy a Duke nagyobb is lesz, mint az elődje, így esélye nyílhat annak is kiélvezni egy ilyen gépet, aki nagyobbra nőtt, mint egy gyufaszál. Ha ez nem lenne elég a teljes átalakuláshoz, akkor látszólag a blokkot sem hagyták érintetlenül. Új hengerfej és megváltozott leömlő árulkodik arról, hogy belenyúltak a 372 köbcentis, egyhengeres blokkba.

A kémfotókkal együtt napvilágra került információk szerint a 390 új, hatékonyabb fékeket is kap. Nem a világ legfontosabb változása, de szépen jelzi, hogy mennyire komolyan veszik a kis Duke-ot, hogy az LCD kijelzőt színes TFT-re cserélik.

Cimkék:
A Ducati leszerződött a kínai Vmoto vállalattal, hogy Ducati emblémás elektromos meghajtású robogókat dobjanak a piacra Super Soco néven.
Elolvasom »Hazudni, lopni csúnya dolog. Még akkor is, ha olyan kisértékű relikviáról is van szó, mint Alex Rins fékfolyadék tartály takaró zoknija.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »