Vannak bölcs mondások – az egyik ilyen szerint minden motor enduro. Amiben van igazság, hiszen egyszer régen, réges-régen, amikor még nem léteztek kimondottan földutakra tervezett motorok – mint a ma legnépszerűbb túraendurok -, az emberek azzal közlekedtek, ami volt. És mindegyik kétkerekű megállta a helyét mindenhol.
Mentek az akkor legnagyobb Harley-Davidsonnokkal is erdőn-mezőn, ha éppen nem volt más. Azután jöttek a gyárak marketingesei, megpróbáltak minél többféle motort eladni nekünk – és egyre több piaci szegmens alakult ki. Így ma már egy utcai motor tulajdonosa jó esetben is csak eggyel mer behajtani a murvás parkolóba. Pedig a motorok ma is többet tudnak, mint hisszük – erre ékes bizonyíték a következő Kawasaki Ninja 300 esete.
A videó néhány hete került fel a közösségi médiába – és mint az összes hasonló, igen nagy népszerűségnek örvend a nézők körében. Hiszen az már elég extrém, amikor valaki egy neve alapján versenypályára, valójában inkább értelmes alsó-közép kategóriás utcai sportmotornak tervezett géppel felmegy egy rendes motocross pályára.
A Ninja – azt gondolnánk – teljesen alkalmatlan erre a feladatra. Főleg, hogy teljesen normál, utcai gumik vannak rajta. Szét fog esni a futómű, leszakadnak a műanyag burkolatok – gondolnánk. Főleg, ha az ember – aki azonnal cross szemüveget húz – rendesen megküldi a hepe-hupákon.
Márpedig a srác rendesen megindul a kis Ninja nyergében. Sem a mandínerekben nem kíméli, sem az ugratókon – persze nem ugorja át az asztalokat, de azért csak-csak levegőben van szegény motor mindkét kereke egy-egy rövid időre. Aztán persze egy kör után a versenybíró kiinti – mint utóbb kiderül azért, mert túl lassú és ezzel veszélyezteti a többieket. Pedig szépen ment – és hallhatóan nagyon élvezte is a dolgot. A legszebb persze kifogástalan öltözete. 🙂
A videó tanulsága körülbelül annyi, hogy a mai motorok is többet tudnak – sokkal többet -, mint általában azt hisszük róluk. Ez a kis Ninja lehet hogy olyat mutatott itt, amit a gyártója sem nagyon feltételezett róla. Persze nem kell senkinek saját sportmotorjával terepre menni. De amennyiben megtanulod a laza talajon motorozás alapjait, egy-egy esetleges megcsúszás alkalmával nem kakilsz be a meglepetéstől és nem markolod meg véletlenül az első féket. Vagyis nem fekteted oldalára és fényezteted újra motorodat teljesen feleslegesen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »